Baru2 ni ada budak skola Along mati kena langgar semasa melintas..melambung katanya..terus meninggal kat tmpt kejadian..Ramai budak2 skola dh insaf bila ada yg kena cam tu..Along x boleh tido malam tu..teringat..walaupun dia x nampak dgn mata dia..hanya melalui cereta kwn2..Along dh takut untuk melintas..elok sangat..ada hikmahnya dgn kematian seorang pelajar..ramai yg dh x melintas..walaupun masih ada lagi yg degil..penat cikgu-cekgi kat skola nasihat..gunakan jejantas..tp plajar2 tetap degil..bila ada kes camni..ada yg insaf sekejap..pastu buat balik..
Tetapi kali ni nampaknya ramai yg dah sedar..ramai yg gunakan jejantas..antaranya Along N angah..Umi dh x yah nk bising dah..deme dh paham sendiri..elok lah tu..anak2 x tau kerisauan kita ni..diarang tahu nk senang jer..x nak susah2..dulu2 zaman aku skolah..x kisah..naik bas ke,menapak ke,naik basikal pun boleh..
Sekarang ni aku x susah hati lagi bila Along dan angah gi skolah..In Shaa Allah selamat.....
anak2 daraku..
#Kesian jugak kat Along/Angah..bawak beg berat naik jejantas..X pela..belajar susah2 dulu..senang2 kemudian#Umi dh x larat nak jd driver..terkejar sana terkejar sini.awak sume dh besar..biar lelah sikit.Umi penat utk Aqil pulak..#
jd driver budak ni pulak..
