Tuesday, August 18, 2015

NASI KUKUS IDAMAN KALBU

Ini hari cerita makan..meme ar Umi suka makan..kalau tak, tak de la jadi cenggini subur badan ni..huhu..Masa balik raya hari tu..Umi amik kesempatan makan nasi kukus kat Kota Bharu..tempatnya dekat dengan Hospital dan Stadium.Apake nama tempat tu..tak tau la Umi..jarang-jarang balik kampung ..gini la jadi..Kota Bharu dah jadi asing bagi Umi..:(

Niatnya nak makan kat tempat yang biasa makan..tapi kedainya tutup..nasib ada kedai lain..rasanya pun boleh tahan..

                              anak2 dara ni kongsi..x nak gemuk cam Uminya gamaknya
badan semakin subur

Umi pon share jugak..tapi ngan si Afif..untungnya sebab dia makan sikit..haha..
Lepas makan kami gerak kerumah adik hubby..sepatutnya pergi sehari sebelum tu..ada makan-makan hari raya tapi nasib kami tak baik..masa sampai Kelantan kereta buat hal..bunyi bising..nasib bukan enjin ..compressor aircond rosak ,raya ke 3 baru repair..kedai baru bukak..so raya ke 4 baru kami berjalan..terperapla kami selama 3 hari tu...memang kakak Umi suruh pakai kereta dia..tapi kami yang tak nak..



macam2 aksi dia buat kat rumah pakcik dia ni..


Time balik Tumpat cam biasa ler jem kat area Wakap Bharu..so sementara sebelum mereput dalam kereta..kita wefie dulu..
                                              suka tengok lips dia kaler camtu..asyik nak berkamera 360 jer..



Sekejap jer rasa masa kat kampung..Malam tu Umi bersiap packing baju untuk balik Port Klang balik..tak puas!!

9 comments:

  1. Kalau kereta rosak memang rancangan tergendalalah Sura
    Nasib baik 3 hari aje. Kena seminggu habis cuti raya duduk rumah ajelah:)

    ReplyDelete
  2. Nasi kukus memang sdp.lagi2 ayam kampung...hehe..bdn subur xpe..asalkan maintain cun..jln dgn anak pon org ingt kakak je...kiki

    Gurau2 je ye umi...jom jln2 ke blog akak..salam ukhuwah .

    ReplyDelete
  3. Sedapnya tengok nasi kukus tu Sura..
    Anak2 akak memang suka nasi kukus ayam goreng berempah ni..

    ReplyDelete
  4. Laa kejap ke balik kampung...penat kat jalan tak habeh lagi weiii... Umi nampak comel dan cantik la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..kalau balik kg..2 hari tu kira kat jalan..pergi balik.meme penat wehh..:)

      Delete
  5. ala..sedih kalau time raya kereta rosak..tak boleh nak jalan2 sakan..

    ReplyDelete
  6. Klau pergi Kelantan kena duduk lama sebab nak terjah tempat makan dia. Kat sana makanan banyak yg sedap2.

    Cantiknya lip budak comel tu.

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)