Tuesday, September 30, 2014

KIsah Sabtu yang Panjang..

Assalamualaikum ..
Rindunya pada korang semua..semalam busy campur malas..Hari ni kena buat rajin..hehe..kalau tak nanti banyak yang terperam..

Sabtu hari tu Umi ambil cuti.Hubby pun sama..kitarang ada majlis menghantar menantu..Anak sepupu Umi yang kahwin hari tu..Dekat jer dengan tempat kitarang..dari Klang ke Shah Alam..Majlis diadakan di dewan seksyen 19..



                 Yang ni acara menunggu..lapar wehh..lama2 menunggu..

Dua pasangan diraikan hari tu..pasangan anak sepupu Umi dan kakak iparnya .Itu yang jadi lama kena tunggu nak berarak masuk dewan.Si Afif dah buat perangai..mamat tu cepat dahaga..nasib abahnya nak layan dia..bawak masuk bagi minum dulu.Rupanya bukan Afif je yang tak tahan..last2 sorang2 merayap masuk dewan..pi makan dulu..haha,.mana taknya keluar rumah pukul 11 pagi..cakap 12.30 majlisnya..pukul 2 tak masuk2 lagi..Akhirnya semua makan dulu kat meja biasa..Dah kenyang..dah makan macam-macam..barulah..berarak masuk dewan..tu pon ramai yang dah malas..duk tengok jer..

Bila pengantin dah duk kat pelamin..kitarang disuruh duk kat meja yang disediakan..masa tu  nak makan apa lagi..semua dah kenyang..ada yang meratah lauk jer..


Bila acara pengantin makan beradab..Umi cakap ngan sepupu nak balik dulu..lagipon ramai yang dah balik..masing-masing dah ada hal..ada yang pergi kenduri lagi..Umi pon tak senang duduk jugak sebenarnya..sebab abang Aqil tak ikut..dia sorang-sorang kat rumah...dah puas pujuk..tak nak ikut..Hangin abahnya..kalau kecik2 senang..boleh dokong ..tapi kalau dah besar cam tu..tak terdaya nak angkat..

Balik rumah ..ada baiknya abang tak ikut..rupanya hujan kat P.Klang..pandai pulak dia angkat kain..
Petang tu Umi keluar lagi..sebab abang belum makan..Umi memang cuti masak..sebab malamnya ada kenduri kat rumah Doc..

                                       nak makan chicken chop..
                                             ibu dan anak..

budak kecik tu kejap jer baik..lepas tu sebuk nak main.

Umi ke JJ lagi..Angah pulak minta nak beli baju..kebetulan dah gaji..layankan aja..lagi pon kupon JJ ada..boleh tambah..Macam dah tahu gaji dah masuk..ada jer yang abis..Along mintak beli pencuci muka pulak...Diarang tak menyempat-yempat..tunggu la gaji abahnya..

baju merah tu anak Doc yang nak pegi Russia..

Malamnya pulak..lepas maghrib..pergi rumah doc..makan lagi!Kenduri doa selamat untuk anak keduanya ke Moscow..ikut jejak abangnya ..kesana juga.Semoga Nain pandai jaga diri bila kat sana nanti..

Sekian kisah hari sabtu kami yang panjang..dah jejak lantai ni..nasib la kalau korang baca..nak tengok gambar aje pon boleh..daa..nak sambung tugas..nanti senang-senang sikit Umi sampai la blog korang..

20 comments:

  1. Bagus kan Aqil tu walau kira masih kecil dan lelaki pulak tu pandai juga angkat ampaian masa hujan. Itulah hikmah dia tak nak ikut..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..ada hikmahnya..boleh tolong angkat kain..sebenarnya..sura pon tak sangka dia buat tu..hihi

      Delete
  2. K Sura,
    Waa, makan kenduri je lah ye sabtu tu...
    Sama cantik anak dan ibunya... :)

    ReplyDelete
  3. ibu dan anak tu sama2 cantik tau...
    bagus abg aqil angkat kain jemuran..

    ReplyDelete
  4. cantek kulit akk..flawless gitu jeles taw :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malu i..hihi..takde la flawless..dah pakai 360..memang semua nampak flawless..hakikat sebenar..sedih..hihi..macam2 ada kat muka ni..huhu

      Delete
  5. Kat Moscow tu mesti belajar perubatan jugakkan Sura...dah namanya anak Tuan doktor hehe...
    Kenapa menunggu lama sangat sampai pukul 2 tu ....pengantin lambat sampai ke apa....jangankan si hensem tu mengamuk maknya pun boleh gak mengamuk jugak tukan hehe

    ReplyDelete
  6. Memang betul2 busy weekend akak baru ni ya...penuh jadual seharian tu.. hehe...
    cantik Along tu kak.. sama dgn akak..ayu je muka..:)

    ReplyDelete
  7. Kak Sura.. dewan seksyen 19 tuh dh sekat sangat dh ngan umah Zura tau. hehehe.. kalo tau Kak Sura kat situ, boleh joint kenduri skali. hahahahaha.. tak malu kan!

    boleh harap dah abang Aqil.
    pandai angkat kain yer. bertuah ibu dia ada anak rajin menolong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dekat ngan umah Zura ke?..hehe..kalau tau boleh aje..join kitarang skali..tak ramai pon yg mengantar menantu..

      Delete
  8. Lamanya menunggu...kalau kak zai pun boring dan lapar inikan budak.

    Comeynya anak dara dia.

    ReplyDelete
  9. alett betul Aqil, kalau dah dalam rumah tengok tv main game ke dah tak peraaan apa berlaku kat luar, macam aunty dulu buka internet tak tahu dunia lain dah hee.. cantiknya mak dan anak :)

    ReplyDelete
  10. amboi..panjangnya entry akak kali ni..:)

    ReplyDelete
  11. jenuh sungguh kalau ada agenda sampai anak kecik lapo hu3...

    ReplyDelete
  12. Wahh cuti masak seharian la yer umi... :) makan kenduri sepanjang hari...

    ReplyDelete
  13. ibu n anak cam adik beradik..
    sama cantik..sama comey

    ReplyDelete
  14. Anak2 sekarang bila dh besar mmg payah nak ajak kemana2..tp Dania pantang ajak sure nak ikut punya

    ReplyDelete
  15. mmg rezeki makan je la sabtu kak sura yang panjang.hehe

    ReplyDelete
  16. akak pun biasa buat mcm tu...tak larat tunggu pengantin yg biasanya tak pernah ontime pun...makan dulu...tak kisah la meja biasa pun hehe

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)