Wednesday, November 27, 2013

~WW~

 Sehari sebelum....

#masak pulut kuning, kari ayam dan puding marble..bagi kat jiran dan kawan-kawan..alhamdulillah..lepaslah niat si abah nak bagi anak dia makan pulut kuning sehari sebelum berkhatan..#



24 comments:

  1. Ala muka dia mcm takut nak berkhatan je. Hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebenarnya dia tak nak bergambo..tu yg mukanya lari sikit..Aqil ni memang susah nak diambil gambonya..:)

      Delete
  2. amboi sdapnya kak..utk cik nor xder ker?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dekat meme dah hantar dah..hihihi..

      Delete
  3. Betullah tu Sura. Aqil tu masih budak kesian bila dah pantang semua ni tak dapat dijamah lagi. Kena jaga juga Sura kadang budak dia curi-curi makan. Macam abang kakak masa anak dia pantang satu rumah semua ikut makan makanan yg sama. Adil...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bab makan ni alhamdulillah..Aqil faham dia kena pantang..bila nak makan selalu tanya..boleh ke makan ni ?2 hari sura panggang ikan..elok jer dia makan..

      Delete
  4. kak suraaaaaaaaa nak skit
    lapaq ni..dah 3x muntah..so perut kosong huhu

    ReplyDelete
  5. abang2 zura dulu pun mmg mkn pulut kuning sblm berkhatan..mmg adat melayu cmtu yerk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya la kot..kaksura pun bukannya tau sangat..rasanya nak bagi semangat kot...:)

      Delete
  6. Zura adalah penggemar pulut.
    tak reti nak masak sendirik. nanti boleh lah belajar dengan akak eh~
    selalunye balik kampung mintak mak buatkan~ hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak tak berapa terer sangat..jarang masak..setahun sekali ..

      Delete
  7. sedapnya pulut kuning.. alhamdulillah, tahniah selamat sudah berkhatan..

    ReplyDelete
  8. sedapnya..pulut kuning paling tak menahan..peberet sy!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat umah ni pun semua suka..makan sampai 2 pinggan..bukannya apa takut sakit2 badan jer..:)

      Delete
  9. Macam sedih jer... macam takut jer...macam takde selera jer hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. muka Aqil kalo bergambo memang camtu..tu yg Umi dia jarang amik gambo dia..

      Delete
  10. hehee.. pulut kuning mmg sedap.. klu makan dgn rendang / kari / serunding.. semua kick.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. sura pun suka makan ngan rendang..tapi tak cukup masa nak masak hari tu..:)

      Delete
  11. Inlah budak nak kena khatannya...hehe nanti lepas ni kena pantang

    ReplyDelete
  12. akak, berkhatan kat area klang ni macam mana ye. pergi hospital ke? hospital mana bagus? adik ima dtg dr sarawak nak berkhatan gak..x tau mcm mana cara kat sini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ima..tak yah kat hospital..kat klinik swasta pun boleh..hospital swasta mahal!anak kak sura tu sebab dpt free..kalau tak kaksura bawak klinik jer..Ima kena pergi tanya klinik swasta yg dekat ngan Ima..biasanya kena daftar dulu..harga dalam sekitar rm150-180..kalau takde klinik yg kat situ buat..cari klinik lain..kat port klang,kampung delek,atau klang,..banyak ..kena carik jer..:)kat klinik tempat akan takde buat..:)

      Delete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)