Tuesday, December 16, 2014

Rumah Oh Rumah

Bismillahirahmannirrahim...
Penyakit M dah sampai..bencinta pulak nak menaip..actually cam takde idea..tapi bila baca n3 Zura pasal rumah sewa tu..tetiba rasa nak cerita pasal rumah sewa kat kampung..

Rumah kat kampung tu dah masuk 2 orang penyewa..yang dulu keluar tak bagitahu..tahu-tahu..dia bagi kawan dia masuk.Urusan rumah sewa memang adik ipar yang uruskan..kalau ada apa-apa yang rosak..dia lah yang uruskan.Masa balik kampung hari tu..hubby ada cakap nak pergi jumpa penyewa..tapi akhirnya tak pergi..Umi pun lupa!

Rasanya dah sampai masa nak buat agreement..lama sangat tertangguh..In Sha Allah kalau jadi bulan 3 tahun depan nak jumpa penyewa sekali.Banyak nak cerita..sewa pun mungkin dinaikkan.

Meh tengok rumah kecil Umi kat kampung..In Sha Allah..suatu hari nanti Umi balik dan tinggal disana..





Bahagian belakang rumah
              rezeki kami..bahagian belakang ada ruang besar sikit dari fasa yg baru buat..



Nanti ada rezeki baru pasang tiles..dalam rumah takde tiles..masa beli dulu tak sampai 100 ribu pon..sekarang fasa yg baru 130 ribu dah..

Itu aje cerita pasal rumah..sayu pulak tengok rumah ni..sebab tak duduk sendiri..:(


#moga dipanjangkan umur untuk merasa duduk rumah sendiri.

17 comments:

  1. Kalo ade orang tinggal terjaga sket Kak Sura.
    tapi penyewa mesti lah yang bertanggung jawab. kalo kena cam penyewa Zura haitu.. memang boleh rosak rumah.. minyak hitam motor penuh kat dinding. haih~ memang geram tapi mengenangkan kawan Cinta jer. kalo tidok dah lama kena jerit.
    Syukur jugak dorang x lama duk situ. hehehehe

    ReplyDelete
  2. besar belakang tu kak... bole wat wet kitchen tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. in sha Allah..ada rezeki boleh buat..

      Delete
  3. Mcm pnh tgk je area rumah ni... Kat area johor ke ni???

    ReplyDelete
  4. Kena cari penyewa yg bertanggung jawab sura.. akak punya rumah sewa pun dah banyak bertukar tangan.. alhamdulillah yg akhir ni sangat bertanggung jawab.. dah lapan tahun dia sewa rumah akak tu.. dia buat macam rumah sendiri.. pembersih sangat orangnya..

    ReplyDelete
  5. syukur sura ada rumah untuk disewa, bila ada agreement lega skit. umah baru teringin nak duk sendiri kan..

    ReplyDelete
  6. best ada rumah bawah ni
    kt penang nk dpt umah cengini..kena ada duit juta2 hahaha
    mampu milik umah tingkat2 je ekeke alhamdulilah rezeki kan
    tulah igt gst ni nak naik gak lah umah sewa el tu :)
    new agreement pun x buat...malas n lupa sgt ekeke

    ReplyDelete
  7. ok sangat ni umahnya kak sura..rezeki kan..
    umah saya tu 134K tahun 2010, siap tile tapi 20x65 je..tu pun dah syukur..

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasanya saiz rumah Mar lebih kurang umah akak jer besarnya..cuma untung masa akak beli tu pihak perumahan bagi ruang belakang lebih sikit..:)

      Delete
  8. Kalau sura duduk nanti bolehlah buat besar dan cantikkan.

    ReplyDelete
  9. mmg rumah yg disewakan ni dpt penyewa bagus oklah..klu tak merana je..dah tak duduk,tak sewakan rugi plak kan

    ReplyDelete
  10. Kat kg umah murah ja kn. KL ni ya Allah tak da setengah juta jangan harap la kan :)

    ReplyDelete
  11. Ok la tu kak.
    Ada aset utk masa depan..
    lya nk.beli lg rmh mmg dh xmampu kot.. huhu.. besar jgk keluasan.. agaknya brape sewa ni? Klo kat tmpat lya rm600-800 jgk ni..

    Mmg pnting buat agreement sewa tu.. utk benefit di.msa.dpn, mcm rmh kakak lya pom mmg ada wak agreement ni.

    ReplyDelete
  12. mana kecil, besar ni, ok la tu, cantik pulak tu... untung sape yang dapat rumah macam tu

    ReplyDelete
  13. Cantik rumahnya Sura....Bakal naik harga kalau jual tu. Dapat gak hasil, kalau tak untung, lepas bayar bank pun jadiklah

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)