Monday, December 15, 2014

Abang Aqil Sudah Pandai..

Syukur alhamdulillah...Akhirnya Aqil sudah boleh kayuh basikal..selama ni dia naik jer..belajar..tapi semalam dah boleh kayuh..Bukan main seronok lagi..Umi beli basikal ni masa nak tutup sekolah hari tu..Beli yang cantik terus..sebab dia dapat no 1 hari tu..Tapi cam biasa ..bila beli kat abang..ada orang jeles pulak..siapa lagi kalau bukan si Afif..Umi pulak jenis tak sampai hati..tak sampai 2 minggu..terus beli Afif punya..lagi pun malas nak dengar dia bising..bergaduh..basikal abang..ngaku basikal dia..tak padan ngan tuan..basikal tu besar..awak tu kecik..

Petang semalam..malas nak angkut basikal tu pergi Pandamaran..main je kat bawah...

                                                 ini budak yang lebih-lebih..


Kira cepat jugak abang belajar..satu hari jer bawak pegi padang ..hari yg lain dia belajar dalam rumah yang sempit tu..kali kedua bawak turun basikal ..terus dah boleh kayuh..terus gila nak mengayuh..seronok sangat..hari yang gembira bagi abang..katanya..

#seronok tengok anak-anak main

8 comments:

  1. sama lah ngan anak2 Zura.. kalo beli untuk kakak mesti beli utk Delisha skali.. kalo x memang haru.. bergadoh jer keje nye.
    haitu pergi beli barang sekolah kakak dia.. dia punye x senang hati sebab asik lah duk ukur kat badan kakak dia.. naik geram plak melayan kerenah dia. beli sepasang kasut murah utk dia.. dia sekejap. sabor jer lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah namanya adik..susah nak mengalah..haha..kita pulak kena mengalah..kena la beli jugak..:)

      Delete
  2. mesti tiap2 hari nak mengayuh tu lepas ni he3... kebetulan pula 2 beradik ni, baju mereka matching dgn basikal warnanyer ;p

    ReplyDelete
  3. yeayy!!!!
    fasya dah cuba jugak latihkan tnpa roda kecik, still xlepas..dia takut2 lagi..

    ReplyDelete
  4. oh mesti la nak jugak :) anak2 aunty pun nak :) bestkan sura anak dah pandai kayuh kenderaan :)

    ReplyDelete
  5. amboi2 yg si kecik tu basikal sama lak kaler ngan baju kemainnn hahaha

    ReplyDelete
  6. aiman yg besar tu pun tak pandai naik basikal lagi.sbb maknya tak belikan basikal.Insyaallah nti mmg nk belikan dh berjanji dengan dia.tp klu beli mesti kena beli dua.utk adik fia satu.hehe

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)