Wednesday, December 24, 2014

Pray For Pantai Timur,Perak And Perlis


"Wahai bumi telanlah airmu, Dan wahai langit berhentilah dari curahan hujanmu". aminn ..
suruh Hud 44

Ya Allah..redakan lah bencana yg kami alami.. lindungi la kami semua..elakkan la dari berlaku bencana2 yg lebih besar dari biasa..
kasihani la kami semua Ya Allah.. sesungguhnya Engkau la penentu segalanya.. 
bantulah mgsa2 bencana alam.. kami bermohon kpdmu..engkau lah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.. makbulkan lah doa kami Ya Allah.. amin ya rabbal alamin.. 


ALLAHUAKBAR..!!!!TERKINI : SMK Manek Urai, Kuala Krai..
Tingkat 3 bangunan pun hampir tengelam...

YaALLAH Besar Sungguh Ujianmu Ini...Jauhkan kami semua dari malapetaka yaAllah...Aamiin...





Assalamualaikum..
Tadi masa baca kat FB ada yang kata darurat..pastu kata takde..ntah la..tapi bagi Umi memang dah boleh kira darurat..pasukan keselamatan pun susah nak sampai ketempat mangsa..pilu bila dengar audio yang di kongsi kat Fb..mohon didoakan dan bantuan..
Sedih betul bila melihat gambar-gambar , video kat Fb..Selamatkan semua mangsa Ya Allah..paling teruk di Kelantan daerah Gua Musang dan Kuala Krai..dah paras bumbung.

Masa rehat tadi balik rumah ..tengok berita..semua berita Umi tengok..risau betul Umi..walaupon rumah mak tak kena ..kerisauan tetap ada...Petang nanti air pasang..pasti lebih teruk..belakang rumah mak air dah naik..

Berita terbaru..Gua Musang semakin pulih ..alhamdulillah..tetapi Kuala Krai belum pulih malah air semakin meningkat..Apapun semoga semua selamat..



                                          alhamdulillah..

sumber info dan gambar:FB

9 comments:

  1. Allah....

    kami d opis baru lepas call operasi bencana banjir jkr kelantan... kata mereka, nak access melalui darat mmg da x boleh... kena melalui udara tp kena ikot keadaan cuaca... bergenang air mata... semoga mereka d sana tabah & d lindungiNYA dari apa2 yg buruk... InsyaAllah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. In Sha Allah..semoga semua dilindungi..

      Delete
  2. Memang sayu hati tgk keadaan saudara2 kat sana wpn takda pertalian darah..semoga mereka sentiasa dilindungi Allah..amin..

    ReplyDelete
  3. teruk betul tu kalau sampai bumbung!
    Moga mereja bersabar, dan dipermudahkan urusan..kita bantu apa yg termampu

    ReplyDelete
  4. Ya Allah semoga semuanya akan berakhir dan kembali seperti sediakala.

    ReplyDelete
  5. Salam pkenalan...

    Dasyat banjir kali ni...harap smua yg tbabit dapat tabah...

    ReplyDelete
  6. kalau sekolah pon dah sampai tingkat atas tu..memang teruk keadaannya

    ReplyDelete
  7. moga keadaan kembali normal..asap. inshaAllah.

    ReplyDelete
  8. kak sura dasyat betul banjir kali ni..mmg pilu tgok berita mangsa2 banjir..sedih..semoga semuanya cepat pulih

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)