Friday, November 28, 2014

Pening Ar Camni..

Bila perlu untuk mencari sesuatu..Umi akan ke kaunter depan..Sempat bersembang sekejap..kadang-kadang terlama jugak..Walaupun tau mesti bos tak suka..Mestilah seronok bila bersembang..tu yang kekadang terlama sikit..Selain dapat menghilangkan bosan .. Yalah duduk sensorang didalam bilik kecil..Boleh buat kita mengantuk..penat tau tutup mulut menguap ni..kejap2 menguap..nasib jugak tak de orang tengok..kalau tak buruk bebenorlah rupanya..asyik ternganga jer mulut..tu pon cepat-cepat tutup.

Walaupon jarang kedepan(kanter)..sesekali umi terperangkap dengan perang mulut orang-orang kat situ..Masing-masing tak nak kalah..menjawap itu ini..Bingit telinga ..tak suka pun ada..Tak nak masuk belah mana-mana..memang pening..bila dah gaduh..boleh bawak kemasam muka..tak bercakap..Kalau Umi memang tak suka bekerja dengan suasana begini..Last-last aku tengok muka engko..ko tengok muka aku..panas dalam..sampai bila?Bersyukur sangat bila difikirkan ada baiknya Umi berseorangan dibilik..kurang bercakap dengan orang..tak de la nak gaduh..Kalau orang nak mengumpat tu ..lantak ler..Aku dengan cara ku dibilik kecilku..

Betul jugak..bila kurang agama..kurang belajar memperbaiki diri..mesti nampak jer kekurangan orang..ada jer tak kena ..bila baik dengan seseorang..dikatanya scandal..Allahu Akhbar..nasib Umi bukan cepat melenting..hanya tersenyum..biarla orang nak kata apa..Kadang-kadang terfikir..kenapa orang susah nak bersangka baik?semuanya negatif..susah betul macam ni..nak bagi tazkirah..siapalah kita ni..

Selalu Umi ingatkan diri..muhasabah diri.Bila difikirkan ..lagi seronok berkawan di alam maya ni..sebab kita tak nampak buruk orang..kita nampak yang baik sahaja..elok juga  macam tu..Jujur Umi cakap..Umi sayang kalian  semua..kawan kawan blogku..




                                                             


 #nah belanja gambar selfie..time boring ginila jadinya#

14 comments:

  1. love u too sura, kaler lipstik cantik, fresh :)

    ReplyDelete
  2. apa yg gaduh2 kat kaunter tu haihhhhh satg client npk xelok nasib kak sura dok dlm bilik main blog ye hahahaha tu mesti kdg2 senyum sorg2 tgk hp/komputer ekekeke

    lawa betul kak sura ni...x jemu mata memandang (ikhlas taw)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah kalau betol lawa..haha..dlm gambo sume nmpak cantik..panjang jer muka..hakikatnya muka bulat macam bulan ...jgn terkejut jer kalau jumpa kat luar..:)

      Delete
  3. kenapa boleh sampai bertikam lidah ni kak sura? tulah kan dugaan tempat kerja..ada je mata yang memerhati..
    apa2 aje diorang ni..kak sura memang cantuk,,

    ReplyDelete
  4. sesetengah orang mulut susah nak senyap.. tu yg selalu jadi gaduh.. tu manusia..

    ReplyDelete
  5. Salam Perkenalan.
    Follower #293
    drshikinzainal.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Adat manusia yang suka mengumpat, cari pasal. Jauhkan diri lebih baik dan tak tambah dosa.

    ReplyDelete
  7. mana tempat kerja pun macam tulah kak sura..sy amik pendekatan buat hal sendiri je.malas nak amik pusing.janji kita buat kerja kita n tak susahkan org lain

    ReplyDelete
  8. Tgh jammed atas jalan balik dr kg.
    Huhu...
    Betul tu Sura kekadang elok lagi kita berkawan ngan blog, tak ganggu orang, tak sakitkan hati orang....Nak menyuruh org bersangka baik mmg payah cukuplah kita dulu yg bersangka baik ngan orang....

    Amboi bukai main lagi yer mentang mentang le berseorangan.... dan mentang mentang le pakai shawl! Hihi.....Ayulah weyh!

    ReplyDelete
  9. Santekkknya umi sura...
    betul tu kak... kdg2 tu blh tambah dosa jugak klo terjoin gosip2 dll..klo diberibpilihan... lya pom nk.duk dlm bilik. Lg ada privasi n lg best xperlu kot nk dgr gosip2 dll

    ReplyDelete
  10. cantek lah gambar akak tu..
    tak puas tengok.. memang awek muda sangat muka akak~ :)

    Zura kat opis pon x de geng sangat. 1 jer geng pompuan cina. yang lain semua lelaki.

    ReplyDelete
  11. Boring² leh selfie.. kire ok laa tuh ilangkan tensen kan.. :)

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)