Wednesday, September 24, 2014

Bila petang..

Petang semua..tetiba teringin nak makan 'Jepuk'(jemput-jemput)orang sini panggil cekodok..Tapi Umi suka cakap 'jepuk'..lidah terbiasa..cuma control je..bila cakap takut kawan2 sini tak paham..Dah nama orghe Kelate..meme to leh tingga la kecek klate..

Jepuk ni favret hubby Umi..pantang nampak pisang kat pasar atau kedai..mesti pikir 'Jepuk'..Muka bini dia ni dah cam muka jemput-jemput kot..Sedap sangat tekak dia makan 'jepuk yang bini dia buat ni..haha..



Satu lagi hidangan yang Umi suka buat ialah...roti cheese bakar..senang yang amat..tapi hanya 2 orang jer yang makan kat dalam rumah ni..Umi dan Aqil..yang lain tak layan..makan dengan peanutbutter lagi sedap..kata diarang..

                                                    yg ni Umi punya..
                                             abang Aqil punya pakai roti putih biasa..

Itulah nak memenuhi citarasa tekak yang berbeza-beza..Umi ni semua telan..yang lain ..pandai memilih..lantak la korang..taknak makan sudah..memilih sangat ..sendirik buat!

#teringat kat mak..Jepuk mak kat kg..memang sodap sangat..3-4 ketol pong bulih abih.(besar-besar)#

10 comments:

  1. Ohhh Kelantan panggil Jepuk ye kak?? hehe.. baru plak tau..sedap tu makan..tambah minum teh o panas..memang berketul2 lah habis.. haha..
    roti pun suka.. eh! semualah sy suka jugak..haha

    ReplyDelete
  2. mtk skit kak jeput tu..sdapnya..:)

    ReplyDelete
  3. Sedap tu jemput pisang, yang dijual buh eno. Atau penaik bagi gemuk tak suka sgt. Sura suka roti cheese ye, sama ngan Fadya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg kat kedai banyak gandum...tak brape sedap...buat sendirik..memang puas hati..:)

      Delete
  4. wahhh.
    sedapnya kak jepuk tu.
    lama dah tak makan jeput pise

    ReplyDelete
  5. Oh jepuk. Tempat fiza panggil cucui. Hehe. Sedap tu pekena dengan teh o panas. Huhu...

    ReplyDelete
  6. malam tadi kami laki bini makan jemput2 bilis + daun bawang je kak..tapi sedap..(puji diri sendiri)

    ReplyDelete
  7. haha.. org pntai timur mmg r panggil jepuk..

    ReplyDelete
  8. lama dah Okje tok buak jepok ...hihi...lama dah tak beli pisang ....
    Memang sama jer ngan budak budak kat sini ....bukan main lagi makan memilik...tok se tok pe le....tak yah make...

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)