Wednesday, September 24, 2014

Tongkat Ali Dan Ubi Jaga

Selalunya Umi dengar dan tengok gambar jer pasal tongkat ali dan ubi jaga.Biasanya air 3 in 1 yang khusus untuk lelaki ada campuran tongkat ali dan macam-macam lagi.Masa pergi rumah kakak hari tu..abang ipar Umi ada berikan tongkat ali dan ubi jaga kepada hubby Umi.Inilah kali pertama Umi dapat lihat secara betul-betul dan dapat pegangnya..tapi yang dia bagi ni kecik je..kata abang ipar ..yang besar dia takde..dia beli dengan orang asli kalau tak silap Umi..

Orang lelaki kalau dengar tongkat ali mesti fikir pasal tuu jer..Tapi bagi Umi.. minum untuk jaga kesihatan..bila badan sihat automatik semua sihat..

                                                                 tongkat ali
                                                                   ubi jaga

Tak tau la apa hubby nak buat ngan 2 benda ni..rebus ke..apa ke..tapi yang Umi nampak..tak bergerak pon benda alah ni kat rumah..Pandai-pandai la sayang buat sendiri..ayang awak ni tak nak masuk campur bab-bab ni...hihi..

Teringat pulak dulu..selalu jugak suruh hubby promote Shaklee..tapi dia selalu cakap..kat tempat kerja dia semua jantan..kalau vitamin cam ni tak jalan..kalau ubat ehem..ehem..(untuk kejantanan)tu..memang laku ler...Itulah lelaki...tau nak kuat yang tu jer..Umi pon bebel kat hubby..kalau badan semua sihat..In Sha Allah ..benda tu pon sihat...hihi..

#semalam terbaca pasal orang meninggal minum kopi Jantan..Hati-hati buat semua lelaki yang mengamalkan kopi#susah-susah meh bali Shaklee ngan Umi..ada vitamin cinta....haha#

9 comments:

  1. Umi tu tak nak tolong en abe buatkan sebab takut en abe terlebih kuat atau tak tahu nak buat macam mana ni hihi...

    ReplyDelete
  2. Sura....cik abe dah ada vitamin cinta Shaklee pun masih nak tambah Tongkat ali lagi ke? hehe...
    Ubi jaga tu mcm tak pernah dengarlah Sura...Apa ke bendanya tu? Sama fungsi dengan Tongkat Ali jugak ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. cik abe tak makan vit cinta...takut terlebih cinta..hihi..

      Delete
    2. ubi jaga tu..sura pon tak pasti..sama la kot..untuk kesihatan..:)

      Delete
  3. lelaki memang itu je dia pk..sempat lagi promote shaklee ye

    ReplyDelete
  4. Tak pernah tgk live juga kak yg tongkat Ali ni..sllu dok tgk gambaq kat minuman2 ja...ubi jaga pun tak pernah tengok..
    tapi betul lah tu, kenalah jaga kesihatan secara keseluruhan pasti semua akan sihat...hehe

    ReplyDelete
  5. xnah tgk lagi ubi jaga tu..xtau pun pasal ubi jaga ni..
    abis tu smpai kesudah ke tongkat ali ngan ubi jaga tu x bersentuh kak..hehehe

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)