Friday, July 11, 2014

Mereka perlukan pertolongan kita..

Assalamualaikum..Salam Jumaat..Selamat berpuasa semua.
Dalam kita mengarungi Ramadhan ni..kita dikejutkan lagi dengan serangan rejim Israel terhadap Gaza..
Yang menyedihkan sebahagian mangsa terdiri daripada wanita dan kanak-kanak..Umi memang terasa sangat ..Bila melihat gambar-gambar mangsa..menitis air mata..Allahu Robbi.





Umi minta dan merayu pada semua..sama-sama kita panjatkan doa buat mereka disana..Dan kalau ada rezeki lebih bolehlah kita menderma ..tak banyak..sikit..Rm 5,10, atau lebih Rm 1 pun tak pe ..janji ikhlas.


Ataupun melalui mana -mana pertubuhan yang menyalurkan bantuan kepada mereka disana..Aman Palestine pon boleh jugak..segala-galanya dihujung jari..tranfer jer..tak pon masa kita pergi keluarkan duit..bolehlah kita bank in sekali..

Ayuh semua ..sama-sama kita bersatu untuk menolong rakyat Palestine yang seagama dengan kita..Dengan bantuan kita dapat juga meringankan beban mereka..In Sha Allah...akan ada ganjaran buat kita..

#tersentuh hati bila melihat anak-anak kecil yang menjadi mangsa#

7 comments:

  1. Tak sampai hati nak tengok gambar2 mangsa keganasan especially kat fb.. Semoga Allah lindungi mereka semua..

    ReplyDelete
  2. Tambah pedih kekejaman dahsyat sengaja dilakukan di bulan ramadhan. Teruskan doa kita..

    ReplyDelete
  3. sumbangan doa turut dipinta:)
    sama2 berdoa di bulan mulia ini.

    ReplyDelete
  4. mereka sangat kejam..sebak bila melihat anak2 kecil begitu sudah melalui waktu2 kesengsaraan penuh ketakutan..syurga buat mereka

    ReplyDelete
  5. huhu kesiannya tgk diorang kan.. jom pray for gaza

    ReplyDelete
  6. Moga makbul doa org yg berpuasa kan Sura ......aman Palestine!

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)