Monday, June 16, 2014

Rajin La Sangat..

Sila maklun n3 ni menunjukkan angin rajin bertimpa-timpa..Selalunya hari sabtu je ler..halfday..so mood rajin tu rajin la menjengah..Hari jumaat malam tu dah clear kain baju yang nak dilipat..so hari sabtu harusla semangat berkobar..Ingatkan malam hari jumaat tu nak buat..tapi tak sempat..bergulai nasi belauk pon dah pukul 12 mlm baru siap..

Petang sabtu tu memang syok sangat..sebabnya balik rumah dah tak yah masak ..Gulai nasi belauk yang buat semalam memang dibuat banyak..sampai kemalam boleh makan..silap2 besoknya lagi pon boleh..(dasar terlebih rajin..)

Mulanya duk layan mengantuk depan tv..konon nak lelap sekejap..ditambah dapat abc(pinjam ayat kakzakie Allah bagi cuti).Si afif pulak.."umi jangan tido..Umi jangan tido.."geram tau ngan dia ni..tak bagi peluang Umi dia nak rehat langsung..suruh dia mandi..alasan nak bermalasan sekejap.."nanti afif mandi kita buat kek sama2.".laju jer pegi mandi..kalau tak ..susah gak nak mandi.

Afif pulak yang tak menyabar..'cepat la Umi..nak wat kek..akhirnya Umi pon buat la rajin..teringat pulak Cik Abe nak kek Butter..orang laki biasanya tak suka sangat kek coklat2 ni..memang kena buat khas satu untuk dia..elok jugak..sempena hari bapa.

Maka ..sesudah bertungkus lumus..terpekik terlolong ngan Afif..akhirnya siapla jugak..walopon tak seberapa..Mixer pulak buat hal tengah2 guna..sakit tol hati..nak baru la tu..


  Jadilah 2 biji kek..walopon kek butter tu nmpakpelik (skit..sebab dah ubah jadi kek marble) tak cantik diluar didalam cantik tau! hehe ..nak juga bela diri tak mau kalah..(tp terima hakikat kek tu tak cantik)huhu..

Macam-macam cobaan tau nak menyiapkan kek tu..(kek coklat)..tau2 la Afif..suka mencolek..pantang jer Umi pusing kelain..dah lain rupa kek tu..

Cukup la ye Umi merapu meraban..bye..




10 comments:

  1. Rajinnyeeeeee!
    sampai 2 bijik kek siap.

    Zura boleh bayangkan.. macam mana huru haranye buat keje ngan anak kecik kan! kalo zura memang x boleh.. jenis kurang sabar.. jap lagi semua zura halau keluar dari dapur. hahaahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang dah halau bila afif dan abangnya berebut-rebut..tapi jenis tak makan saman..marah pung pang-pung pang pon tak gerak...:)

      Delete
  2. yummie!!nk kek coklet tu!!hihihi

    ReplyDelete
  3. Alahai, sukanya kek homemade :)

    ReplyDelete
  4. Sebenarnya kalau mood rajin dah dtg usah kata dua biji kek lebih dari itu pun boleh menjadi kan Sura... Afif pun pandai nak bagi umi rajin dia pun mandi awal-awal:)

    ReplyDelete
  5. Memang rajin bertimpa2 ni... 2 biji kek sekali buat...
    Haa, lain sikit ngan anak laki nrl, sangat2 suka kek coklat dan apa2 je asalkan ada coklat... dia je yang lebih makan selalunya... :)
    Hehe... Afif pun tolong Umi wat kek ye....

    ReplyDelete
  6. hihi.. kna la slalu rajin2 kan diri kak

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)