Monday, May 12, 2014

Malam minggu yang rajin..

Tetiba jer mood rajin malam minggu datang...petang tu si Afif tidur..Umi pelan-pelan keluar rumah pi cari bahan kat kedai bakery yang dekat rumah..dah banyak  barang-barang kat kedai tu..seronok pulak Umi tengok..sebab dah lama tak masuk..tu yang baru perasan diarang dah ada macam-macam barang .Tumpang seronok sebab senang la Umi nak buat apa-apa..hihi..(tu pun kalau rajin).

Masa masuk kedai tu Umi sebenarnya tak tau nak beli apa..sebab tak tau nak buat apa..main amik untuk stok biasa jer..pastu nampak nestum..teringat pulak cream cheese yang berguling kat dalam peti ais tu dah lama bebenor..jadi datanglah idea..

Malam tu selesai makan..baru la operasi bermula...malam tu memang rajin sebab makan malam tak yah masak.hubby pi hantar ikan siakap kat kedai suruh diarang masak..seronok la Umi ...masak nasi jer..

Hubby tambah beli sup dan sayur..Alhamdulillah rezeki malam minggu..Ikan siakap tu besar..tak abis makan..kitarang 3 branak habiskan..meratah..hubby ,Aqil dan Umi...along dan angah ..makan sikit jer..Afif lagi la sikit...

Selesai makan Umi pun buat la projek Umi..buat cheesekut...dibantu pembantu lelaki 2 orang Abang dan adik..sememangnya huru hara..terjerit-jerit macam tarzan in the house..redho jelah..yang kakak-kakak semua berkurung dalam bilik..yang rajinnya..anak2 lelaki pulak sibuk nak menolong..walopon kalau boleh Umi sorang jer yg nak buat..tak yah pembantu..rimas..

Bila pikirkan sekali..seronok walopon sakit hati..Si Afif la kecoh..orang amik biskut..dia amik biskut..orang wat camni camtu semua dia nak buat..adoi..nasib la jadik jugak..

                  Inilah hasil air tangan Umi dan anak-anak teruna..

                      tengah malam dah makan..kurang cream cheese..angah pesan pasni letak cream cheese banyak2..amboi sedap jer mengorder..tolong taknak..mamang kurang pun Umi letak sebab tak pandai nak baget..1st time buat..orang lain dah berkurun buat Umi baru nak buat..gitulah selalunya..ini pun Umi main bedal jer buat..pakai susu strawberry..sodap jugak..

Sebab resepi ni senang tak dok bako membako..Umi buat la vanila cupcakes..si Afif nak sangat membako..nanti sambung cerita buat cupcakes dengan Afif..haru!

13 comments:

  1. wah sdapnya..blh order nie kak..:)

    ReplyDelete
  2. Sedapnya umi^-^
    Miza lagi la..tak prnah buat..x rti nk buat pun.hehee

    ReplyDelete
  3. Salam Kak Sura.
    Selamat Hari Ibu kak.

    besar jugak ikan siakap tu kak Sura.
    suami pergi mancing ke?? memang rezeki betol lah kan~
    kemain besar lagi.

    Cheesekut.. Zura x pernah makan lagi kak~
    mungkin sebab zura bukan penggemar cheese kot. cuba kalo coklat, agaknye dah ulang2 makan dah.. hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. idok ler memancing..suami akak bukan kaki pancing..dia beli kat pasar pandamaran..kalau bab ke pasar memang dia rajin..bini dia jer malas nak ikut..hihi..

      Delete
  4. sedapnya...cheese meleleh2 tu.......nasib baik baru lepas mkn n tgh kenyang....he3x...

    ReplyDelete
  5. Anak-anak dara ada kerja lain
    Hero-hero masih kecik tak tada kerja
    Itu yg tolong ummi kat dapur
    Lagilah Afif tu cepat siap cepat merasa kan Afif kan:)

    ReplyDelete
  6. ni betul2 rajin kak sura oi..macam2 menu..

    ReplyDelete
  7. sedapnya cheesekut... tgk lak time posa hari ni...lelehla...hehee

    ReplyDelete
  8. cheesekut...pernah dengar dan pernah tengok dlm beberapa blog...
    tapi bunda belum pernah cuba buat dan makan..

    ReplyDelete
  9. amboiii kak.. mood rajin mai kah ni?? hehe..
    nasib dah pernah makan cheesekut ni..kawan opis sini suka buat bagi kmi makan...hehe...

    ReplyDelete
  10. wahh smpai hantar ikan msk kat kedai tu hehehe
    terliur tgk ikan siakap tu..sedapnyerrr

    wahh mood rajin dah kua ye kak
    bercheesekut bercupcake npk haha

    ReplyDelete
  11. zura blm prnh try wat lg cheesekut tuh..senang mmg senang, tp malasssssss... hahaha !!

    sedapnye ikan siakap sweet sour tuh.. penuh bahan dia.

    ReplyDelete
  12. Lama dah tak buat benda ni Sura...dulu pernah buat ...tu pun sekali hehe....mcm teringin pulak bila tengok ni

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)