Thursday, May 29, 2014

Mak Mentuaku Masak..

Selamat petang semua..korang semua dah makan..?Alhamdulillah kalau dah..bagi puasa tu..sabar ya..beberapa jam lagi boleh bukak..Tadi tengahari semangat balik rumah..Mak mentua masak!rasanya ni kali pertama dia masa kat rumah Umi..biasanya menantu dia yang tak berapa nak rajin ni masak..hubby melayan Ma dia kat rumah..(tak kerja).

Semangat kami sekeluarga makan tengahari ni..Afif cakap sedap nekMa masak

Simple tapi sodapp..


Yang kelakarnya..masa Umi nak balik kerja tadi hubby call..tanya.ada lada suloh tak..lada menar ke?Umi blur sikit...cakap takde..bila balik rumah dah sudah makan ..Ma cakap lada menar tu hitam..lada suloh tu lada..mmm..alamak Umi lupa lagi..ntahla lada apa ..Umi lupa..sebenarnya Umi memang tak paham.. fail bab2 camni..sebab mak Umi cakapnya lain sikit..kitarang tak pure Klate..ada perkataan yg Umi tak tahu walopon dah tua..Ma hubby pulak cakapnya memang pekat Klate..anak2 pun tak brape paham..haha..nasib ler..Umi gelak la tadi..menunjukan kebodohan Umi kat depan makmentua..kantoi..(bab2 lada dalam bahasa klate memang fail)

#saper boleh tolong ajar.bab lada suloh lada menar..dok pehe ni..Cik Nor..Petak Bunga..tolonggg..#

7 comments:

  1. xde budu tu xsah kan org klate
    kat umah el ni pun ada stok budu
    arwah tok dulu org kota bharu :)
    ringan skit keje eh hehe

    ReplyDelete
  2. wahh...sedapnya Mak Mertua kak masak.. simple tapi mesti sedap air tgn mak kan... hehe..
    sy pun tak dapek tolong ttg perbezaan lada suloh lada menar ni.. hehe

    ReplyDelete
  3. lada menar = lada hitam (yg biji2 tu)
    lada sulah = lada putih yang telah dikisar halus mcm serbuk lada putih dari siam.Botol dia mcm botol bedak tu..hehe

    kalau tak salah cik nor lah.Cik nor main hentam jer..haha. Kalau salah jgn marah cik nor..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasanya betol doh tu Cik Nor..kaksura jer yang blur..hihi...nok keno betul lidoh smula...:)

      Delete
  4. lada sulah tau la..lada menar tak tau..hihi..

    ReplyDelete
  5. Okje lagilah dok pehe.... pehe lada jer...hehe
    Wah seronoklah balik keje dah ada orang masak yek....
    Ohh mak mertua Sura masih larat masak lagi yeh... senang le cenggitu, boleh mintak tolong masak lagi hehe

    ReplyDelete
  6. air tgn org tua mmg sedap..takkira la msk apa pun.sy bkn org klate,lg dok pahe.hehe

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)