Thursday, May 29, 2014

Bacalah...

Cerita hari ini cerita dah basi..Ahad hari tu Umi bawak mak mentua makan kat luar.Terlintas nak ajak makan kat Ani Sup Utara..kat situ ada sup daging..memang cantik la..mak mentua bab makan ni susah sikit..(dulu2 pernah terkena..manaku tahu dia tak makan macam2).Bukan macam kitarang semua makan..tu yang banyak penyakit..hihi..mak mentua masih steady tanpa sebarang penyakit  hinggap..badan pun solid molid walau beranak lapan..Umi yang anak 4 ni badan boleh dibahagi 2 ngan mak mentua..huhu..

Selesai makan..merayap kejap..Mak mentua berkenan satu beg..apalagi Umi pun cakap ngan hubby 'sayang..Ma nak beg.. bayarkan..'..selamat duit Umi..haha..nampak tak permainan tu..hihi..sebenarnya..Umi belum masyuk..Umi dah beli telekong..biarla anak dia pulak belanja ..tak gitu..

Tak lama kitarang merayap, sebab nak balik tengok piala Thomas masa tu..Si Afif pulak seronok tengok ada show kat situ..cam tak nak balik jer..kebetulan ada  program Pray for Syria..sebenarnya dah lama Umi tersentuh dengan isu ni..sedih dengan keadaan umat islam kat sana..Dengan adanya program macam ni sedikit sebanyak dapat memberi peluang kepada kita kat sini untuk membantu umat islam kat sana..seikhlas kita..




Ayuh semua..kita sama-sama mendoakan umat Islam disana dan di Palestine..selitkan doa buat mereka setiap kali kita berdoa selepas solat..Kerana itu sahaja yang kita mampu..

                                                      Pray for Syria  -sumber Fb..
#hari ni cam pelik rasa cerita..lari tajuk pulak..haha..sekali sekala fail..apapun layan jelah.#
#tajuk tak boleh belah..cam suruh baca buku iqra' pulak#

8 comments:

  1. igt nak cite apa yg uols mkn
    n adalah gambar mak mertua akk tu ngan beg baru
    pas2 tiba2 cite pasal syria palestin
    xpelahhhh at least ada cerita nak disharekan bersama

    #prayforsyria

    ReplyDelete
  2. Pehhh Shopping~ dpt beg~~~ :D

    Sedih tgk kotak tu... huhuhu moga Allah selamatkan umat islam kat sana.

    ReplyDelete
  3. iskkkk gmbr tu.... x mampu nak komen ... ;(

    ReplyDelete
  4. Sebenarnya umat Islam kian tertindas sebab itu kita kena sama-sama bangkit tak dpt dgn senjata sekurang-kurangnya dgn doa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul kak..kerana doa pun senjata bagi umat Islam ..cuma kita sahaja kena bersatu padu..

      Delete
  5. bersatulah wahai umat Islam sekalian..
    takde lak gambar mak mertua dengan handbag baru ek..

    ReplyDelete
  6. Yelah...kena berhati nak bagi makan mak mak kita ni...banyak yg mereka tak makankan.... Moga ada sinar buat umat Islam di Syria...

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)