Friday, February 7, 2014

Sunat Bayi/Budak Perempuan

Assalamualaikum semua...kejap pulak rasa minggu ni..dah jumaat..Tak nak bebel banyak-banyak..terus pada tajuk n3..Hari ni nak kongsi pasal sunat baby pompuan..siapa2 yang tak pernah tengok..jom tengok gambar ni..khas untuk para ibu yang tak pernah bawak anak sunat lagi..



                             doc pakai gunting jer..sesetengah doctor ada yang pakai jarum..


doc tengah sunat...

Sebenarnya ada pic yg betul2 nampak..tapi rasanya  tak sesuai nak tepek kat sini..Modelnya Alia..anak kawan Umi..kalau kawan-kawan masih ingat..itulah kawan Umi yang Umi duk cerita pasal dia dalam n3 yg lepas2..ada sambungan lagi..pasal dia dan...

#RM 25 HARGA SUNAT BAYI PEREMPUAN KAT KLINIK AMINAH PORT KLANG#

21 comments:

  1. sunguh belum ada pengalaman lagi tengok.. insyallah kalau sampai masa ada ank perempuan nati..:)
    umur berapa bulan biasa org buat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. elok dalam 5 bulan keatas..tapi jangan sampai lupa pulak..ada kes yang dah sekolah baru nak sunat..hihihi

      Delete
  2. Saya dah ada pengalamn 2 kali,hntar ank sunat.pakai gunting juga.harga masih sama ye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. harga kira dah naik tu..dulu2 asal 15 jer..:)

      Delete
  3. Anak-anak kakak semua kakak buat di kampung dgn mak bidah aje Sura. Masa buat pun selepas kakak baru habis pantang. Sikit je darahnya...

    ReplyDelete
  4. el x sggup kut nak tgk doc tu sunatkan anak2 iols ritu
    doc tu siap suh tgk dia sunatkan..iols x kuat hati..takuttttttttt
    xsampai bape saat pun dah setel..doc tu ada tunjuklah something tp iols tgk smbil pejam mata hahaha penakut sgt kan..tp anak2 iols semua x ngis..siap tido lagi hahaha

    ReplyDelete
  5. Salam Jumaat,
    Rasa mcm kebetulan sgt sbb sy baru balik dari kelas agama td. Beliau pun ada bgtau pasal sunat utk bayi perempuan. Rupanya beliau ckap masih ramai yg "terlupa" nak sunatkan bayi perempuan, nauzubillah..

    ReplyDelete
  6. saya pernah tengok adik saya kena sunat dengan dgn tok bidan. gerun gak

    ReplyDelete
  7. anak petama akak sunat dengan bidan kampung..guna pisau kecik rasenya :) masa tu umur dia 7 bulan..gerun jugak akak dibuatnya hehe
    yg no 2 dan 3 akak anta pi kelinik jew..tengok doktor sunat guna gunting..then masih harga yang sama rm 25 ..

    ReplyDelete
  8. Nrl dah merasa bwk anak bersunat 3 kali, tiga2 pun klinik yang sama, doktor yang sama, mmg dr tu guna gunting.. sekejap je dah siap ^__^

    ReplyDelete
  9. Kat blog ida hari tu pun ada gak cerita pasal sunat budak pompuan ni tapi jenis sunat yang ngeri punya hehehe

    ReplyDelete
  10. Fiza cuti bln 3 ni baru nak bawak Alia bersunat kak. Lansung takde pengalaman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan takut2 nanti.pegang tangan anak tu..sekejap jer...:)

      Delete
  11. Fuza merasa juga bawa Aina p bersunat 6thn lepas. Alhamdulillah,,masa tu Doktor Azzahrah dari Arab yang bertugas. Moga Aina juga akan menjadi insan yang berjaya seperti Doktor Arab tersebut

    ReplyDelete
  12. Kalau tak silap saya ada beberapa negara yg mengharamkan khatan terhadap wanita atas alasan menzalimi wanita. Mungkin masih ramai orang bukan Islam yg tak faham mengapa wanita perlu berkhatan, jika faham mereka tak akan menentangnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sura pun ada terbaca dulu..tapi lupa lak negara mana..rasanya wanita perlu berkhatan untuk membendung nafsu syahwat yang kuat..betul ke?..hehehe

      Delete
  13. skrg ni semua buat kt klinik jer..dulu bidan yg buatkan...skrg lebih cepat & lebih bersih..

    ReplyDelete
  14. anak2 perempuan bunda dulu pun panggil bidan sunatkan kat rumah jer...sekarang semua dah senang kan..

    ReplyDelete
  15. Ohhh.. pakai gunting yer. kalo bidan kat kg Zura dia pakai pisau cukur or pisau lipat.

    Zura memang x berani nak tengok. penakut yang amat. hehehe

    ReplyDelete
  16. afia tak sunat lg ni kak sura..dok sentiasa berlegar dlm kepala tp memasing tgh sibuk tak berkesempatan lg pi klinik.harapnya dpt buat dlm masa terdekat,baru la lega hati..klu tak asik dok fikir pasal sunat je.huhu

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)