Monday, February 24, 2014

Alhamdulillah...

Lega bila abang Aqil dah baik demam.Empat hari abang demam..kejap ..on off demamnya..sampai kena ambil darah..risau dibuatnya.Umi risau takut denggi jer..sebab memang denggi ni sentiasa jer ada..nak-nak musin panas ni..tanda-tanda denggi tak de pulak pada abang Aqil..masa mula-mula demam bawak jumpa doctor..Doc tak bagi antibiotik dulu sebab abang takde batuk dan selsema..tapi bila masuk hari ketiga doc bagi antibiotik...suruh amik nutriferon 2 kali sehari..tapi Uminya pulak bagi sekali..cuma jaga amik antibiotik jer betul-betul.

Alhamdulillah..hari ini abang dah boleh pergi sekolah setelah empat hari tak hadir sekolah.Lega Umi..Empat hari tak sekolah maknanya empat hari jugak abang ikut Umi pergi kerja..petang baru rehat kat rumah..nak tinggalkan abang demam sorang2 kat rumah tak sampai hati ..nak cuti/mc memang susah la..kerja Umi memang susah nak amik mc..demam ke..sakit badan ker.. pun kena datang kerja ..biasala..kerja kat klinik..nak amik mc pun tak boleh kecuali betul-betul tak larat..doc bukannya nak bagi mc senang2 kat pekerja dia..huhuhu..cuti pun 12 hari jer..sebab tu sayang nak cuti..Umi kena jimat cuti sebab kampung jauh..perjalana pergi balik pun boleh kata 2 hari..

Abang dah baik demam..abahnya pulak jatuh motor..nasib baik luka sikit jer..cuma Umi bimbang sebab Cik Abe ni ada kencing manis.walopon luka sikit tapi kena jaga-jaga..Ya Allah ..sembuhkan suamiku ...

                                                                Abang Aqil

#kasih sayang seorang ibu sangat besar terhadap keluarga#anak2 tak sihat kita risau..suami tak sihat pun kita risau#

11 comments:

  1. moga smuanya cepat shat yer kak..aamiin

    ReplyDelete
  2. Allah... kena xtra care bler ada kencing manis tu... smoga xde infection pada luka tu ya, InsyaAllah...

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah, semoga Aqil sihat selalu, syukur dia mahu makan ubat. Oh umi keja kat klinik, senang nak refer ubat tu ubat ni. Harap luka suami sembuh juga. Take care.

    ReplyDelete
  4. Semoga semuanya kembali sihat dan ceria. Musim orang sakit skrg ni, kena berhati2.

    ReplyDelete
  5. alhadulillah dah sihat kan..musin sekarang ni sebab cuaca x menentu..

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah..moga aqil sihat selalu. skg memang "musim demam" agaknya. baby saya tu dah lama demam on off..baru je sembuh. tapi bila demam ok,,batuk2 pulak menyambung...

    ReplyDelete
  7. insyallah semuanya baik2.
    betul risau gak skrg musim denggi

    ReplyDelete
  8. Harap terus sembuhlah abang Aqil ye...
    Betul Sura kalau ada ahli dlm rumah yg tak sihat kita pun rasa tak sihat sama.. risau.

    ReplyDelete
  9. tiada yang lebih bahagia bagi seorang ibu selain dari melihat anak tersenyum ^_^

    ReplyDelete
  10. Salam Sura..Alhamdulilah,Abg dah semakin sembuh dr demamnya.Ha'ah skrg mmg musim dmm denggi...kena hati2

    ReplyDelete
  11. lega dengar bila aqil ddh sembuh..skang nimmg bykke denggi..smoa cik abe kak sura cpt sembuh ye!

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)