Saturday, September 28, 2013

Melayan Afif

Setiap kali balik dari ambil Afif mesti kena menyinggah MyMydin..Hari-hari nak masuk situ..puas mujuk..tak jalan jugak..kalau terus dukung naik rumah..melalak tak berhenti..kena jugak turun balik bawak dia masuk Mydin..Haii..gitula nasib bila kedai bawah rumah jer..haru betul..kalau sekali sekala takpe..ini tiap kali balik..kopakk..

Nasib jugak dia tak selalu pilih mainan..tapi ada jugak dalam seminggu tu 3 kali beli mainan..nasib jugak murah..3 minggu lepas beli mainan masak2 ..si abah marah katanya cam budak pompun..Umi tak kisah sbb sekarang ni lelaki pun banyak yang masak..kebetulan Umi pun suka tengok Juniar Master Chef...Minggu ni Afif nak gitar pulak..ni kes tengok si TEGAR la..mainnya satu hari aje..2 hari lepas beli belon..(buih)..Satu hari jugak abis..bukan abis main..tapi dituangnya..huhuhu..hari-hari yg lain beli makanan..Ais Krim,Keropok..macam2 la lagi..

Beginilah umi ..hari-hari duk melayan peel Afif..cukup-cukup sudah..tak nak beranak dah...4 sudah cukup!!Hari ni Umi tak hantar Afif kat umah pengasuh..Suruh Along yg jaga..Tadi call dia kat umah.. bukan main ceria lagi dengar suara..Tak sabar pulak nak balik.....






#suka gurau ngan Afif..dengar dia gelak kuat-kuat boleh buat kita nak tergelak sama#

20 comments:

  1. anak bongsu mmg manjanya lebih..comel afif ni.pic yg baah sekali haru nk basuh toto habis dia bedakkan.hehe....

    anak sy dr kecik mmg takde nk ikutkan sgt kehendak dia,sbb abahnya garang.tp sebenarnya nk didik,tak semua benda yg dia nak dia boleh dpt..selalunya apa yg dia nak,cpt atau lmbt mesti en suami belikan..kadang2 dia tak mitak pun en suami beli bg..:)

    Alhamdulillah Aiman sejak kecik mmg tak pernah buat peel melalak nk mainan ke apa,klu kita terangkan dia faham..Afia ni taktau cmna peel,tggu besar sikit.haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. afif ni sbb jarang beli mainan la jadi lagu tu..hahaha..dah umur 2 tahun ni baru beli mainan..selalunya pakai mainan abang yg dulu2 je..nasib baik mainan kat MyMydin ni murah2..hehehe

      Delete
  2. Anak sedara fiza pun macam afif ni dulu. Bila dah besar umur 7 thn. Dah tak pandang pun mainan. Jemu dah kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. budak2 skrg ni bila dah beso memang tak brapa pandang dah mainan ni..diarang tahu main game jer..:)

      Delete
  3. salam sura,biasa la bdk2 gitulah perangai dia...sibbaek la dia pilih yg murah2..buatnya pilih yg mahal..makin kempis la dompet mama dia :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang nasib baik mainan kat Mymydin murah2..hehehe..dapat beli belon yg 1.80 pun dah o.k..

      Delete
  4. wah.. kemain lagi ye dia.. hihi, gelagat budak ni kadang-kadang buat kita geram.. kadang-kadang kelakar.. hihi

    ReplyDelete
  5. seronoknya ada anak2 kecil... walaupun fening menjaganya, besar nanti mesti rindu sangat

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu..mesti kita merindui saat2 anak masa kecik..sbb tu lah kita kena 'menikmati' saat 2membesarkan diarang..:)

      Delete
  6. Replies
    1. budak2 semua ada comelnya tersendiri..:)

      Delete
  7. adik bongsu saya selalu keluar hari-hari nak beli mainan. tapi dah set dah. xboleh lebih rm10. hehe. kalau biasa beli mainan yg mahal. kopak la duit. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasib baik jugak ada mainan yg murah2..hehehe..Afif pun slalu beli mainan yg lebih kurang harga camtu..:)

      Delete
  8. peargh~ habih putih toto ngan bedak~ hahaha

    ReplyDelete
  9. hihi,,..suka g mydin yer..hihihi...gigih nk sopink le tuu..uwaaa main bedak tyuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana tak suka..mainan sebelah tangga jer..huhuhu..:)

      Delete
  10. nasib lah umah zura jauh dari kedai..

    comelnye afif!! pandai buli ummi dia yer~

    ReplyDelete
    Replies
    1. skrg ni zaman anak2 pandai kasi kempis beg duit makbapak..sabau jelah..hihihi

      Delete
  11. amboi sakan dia gelak smp sepet mata...

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)