Monday, November 18, 2013

Takut Lipas..

Selamat Petang semua...Cam biasa Umi bersiaran lambat hari ni..Hari ni nak cerita pasal takut lipas..Korang takut ke geli dengan lipas?Umi..tak takut..Umi suka menyakat anak-anak Umi yang takut lipas..kalau lipas muncul kat rumah..memang gamat lah bunyinya..Si Along no 1 penakut lipas..pastu si Aqil dan Afif..Angah macam Umi ..tak kisah pun ngan lipas ni..

Ada satu malam lipas tu.. menyinggah kat lutut Umi..masa tu tengah lipat kain depan Tv..si Along yang perasan lipas tu..Umi tak tau tu dia hinggap kat lutut Umi tu..sbb tak rasa..Masa Along perasan..dia dah bangun duk jauh dan cakap..lipas kat lutut Umi..apa lagi  Umi pun amik la lipas tu..(saper suruh dia duk lama2 atas lutut umi tu..kan dah kena)..Apa lagi operasi menyakat pun dimulakan..Along dan Aqil pun berlari depan..menuju bilik Aqil..bila Umi pegang lipas tu along dah terjerit-jerit..bila dah terjerit2 lagi la Umi suka..Umi pun berjalan kearah diarang..diarang berlari masuk bilik dan kunci...

Umi pun pergi pulak kat Afif..Afif berlari terus melompat kat abah dia..Umi gelak lagi..Umi ni memang jenis yang suka menyakat..nasib la dapat Umi yg camni..

                                                           menuju ke bilik...
Memang sakit perut Umi dan Angah malam tu gelakkan diarang..Umi cuba nak bukak bilik tu pakai kunci spare..masa nak cuba ..lipas tu masuk sendirik kat bilik tu..apa lagi umi dan Angah pun gelak sampai nak pitam..Diarang pulak tak keluar2 bilik..padahal lipas tu dah kedalam..hahaha..

Teringat masa dulu2..Along melompat-lompat atas  kerusi sebab takut lipas..masa tu Umi rakam tapi ntah kemana video tu..dah delete agaknya..masa tu Umi pun gelak besar jugak..Along ni memang penakut ..penat dah Umi cakap tak yah nak takut..lipas tu kecil jer..Along tu besar..pijak jelah kalau dia lalu..

Alkisah..kisah takut lipas....

21 comments:

  1. Replies
    1. nasib baik Cik Nor duk jauh..kalau tak nanti kena sakat kat akak..hihihi

      Delete
  2. hehehe...kelakarlah Sura, suka nyakat anak2 rupanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang suka nyakat diarang..Sura memang suka bergurau ngan anak2..sebab abahnya serius orangnya..jadi sura la kena menceriakan suasana kat umah tu..kalau ababhnya bergurau hanya tahu geletek si abang,adik dan Uminya jer..:)

      Delete
  3. zura blh agak cmnet kecoh nye umh akak masa tu kan...lenkali nmpk je lipas standby on kamera henfon sesiap.. hahaahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang dah rakam..tp tak leh nak upload la..sbb sexy2 semuanya..hahaha..

      Delete
  4. hahahaha kuat menyakat rupanyer umi nih :p

    ReplyDelete
  5. Bahahahhaha. Nina pun takottt lipasss jugakk! sampaii dh besaaa nih haaa. angah xtakot lipas? wahh! cayalahh! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nina takut jugak ngan lipas..lepas ni abis la..nanti kena ngan m.su...hihihhi:)

      Delete
  6. Hihii..sama saya mmg suke sakat ank2,,riuh 1 rumah

    ReplyDelete
    Replies
    1. seronokkan bila dengar diarang terjerit-jerit..hahaha

      Delete
  7. saya pun takut lipas. geli dengan kaki dia. pernah terpegang, nak menangis terus. hikhik. klu kena dengan umi ni, memang menangis rasanya. hahaha.

    ReplyDelete
  8. gamatlah umah ummi ritu eh
    el x geli lipas cuma takut lipas sbb dia leh terbang2 hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau terbang masuk dalam baju tu geli la jugak..:)

      Delete
  9. sy tak takut apa jenis serangga pun,cuma foba ngan ular.yp ular bukan serangga kan.haha

    meriah la rumah ada umi kuat menyakat.hehe

    ReplyDelete
  10. haha, masa kecik dulu memang naz penakut sket ngn lipas. jerit cam kena histeria. tapi dah besar ni, cam kurang...asal jgn lipas tu jenis terbang. huhu. tak suka juga bau busuk dia.

    ReplyDelete
  11. Ida kadang2 pelik nape org takut dgn lipas ni sebab ida tak takut pun. Dulu masa sekolah duduk asrama ida rasa menyampah bila tengok kawan2 menjerit terlompat2 kerana takut lipas...memula ida ingat mereka mengada2.... tp bila dah meningkat dewasa baru ida faham, rupanya terlalu ramai org pompuan yang takut dgn lipas hehe

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)