Tuesday, November 19, 2013

Dipaksa...

Tajuk yang tak boleh blah..Apa yang dipaksa-paksa ni?Sebenarnya begini..minggu lepas..lupa pulak hari apa..mmm..sejak Retua ni cepat benar lupa hari apa..hehehe..Suatu malam..Umi saja jer tanya Angah..'Ngah ..Mana novel Playboy itu suami aku?'Kononya nak tengok sinopsis jer..sebab bila cerita tu nak main kat tv3 ..Along dan Angah beria-ria..suka sesangat..cam best jerrr..bila Angah bagi kat Umi..dia bersungguh-sungguh suruh Umi baca..Along pun sama..bacalah Mi..bacalah Mi..best novel ni..Dek kerana desakan anak-anak dara tu..Umi pun terpengaruh la jugak...hihihi..(dasyat jugak anak2dara tu..dapat jugak mempengaruhi Umi yang dah lama tak sentuh dan layan novel2 ni)

Umi pun letaklah dalam beg..bawak pi kerja kehulu kehilir..konon nak baca la kejap..bacanya idok..hahaha..Bila balik rumah si Angah pun tanya..Umi dah baca ke belum?belumm..jawap Umi..Angah pulak jadi cam mak tanya Umi yang dah jadi macam anak..Disebabkan itulah umi pun bacalah novel tu..kalau baca novel ni memang macam berhantu..tak leh nak berenti..Umi amik masa waktu malam jer baca..2 hari baru habis..Si Aqil dah cam pelik..asyik bertanya kat umi..kenapa baca buku tu..Umi suka ke baca buku tu..mcm2 lagi dia tanya..(dia pelik tengok umi dah cam kakak2 dia..)Lega dapat habiskan novel tu..rasa cam baru boleh normal balik..sampaikan tak berlipat kain..hahaha..

Itulah saja kisah dipaksa...Itupun anak dara bagi lagi satu novel..Umi cakap nanti2 la..Umi suka..cuma masa yang membataskan Umi.Rasanya tahun depan la baca novel tu..melainkan dah tak banyak kerja..(kerja yg kat umah pun byk tertangguh-tangguh)


#sebenarnya memang seronok dapat layan novel ni..tapi tu lah..masa yang mencemburui Umi...#

19 comments:

  1. dulu zura pernah gk bercita-cita nk kumpul nobel, skali terbengkalai... duit tu baik wt gi jenjalan... hahaahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu2 akak selalu pinjam jer kalau nak baca....dapat pulak kawan kerja yg adik dia gila2 ngan novel2ni..apalagi selalu la pinjam meminjam..(kedekut nak beli)hahaha..sekarang ni anak2 dara beli novel sendiri..gigih simpan duit..:)

      Delete
  2. cik nor pon dah lama xlyn novel..klu layan sure tak jadi kerja la..haha

    ReplyDelete
  3. hahahaha kena paksa baca smpi x berlipat kain jenuh gak tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..bila dah baca payah nak berhenti...

      Delete
  4. Replies
    1. Layan..dah baca novel mesti nak layan jugak..anak2 pun suka tengok cerita tu..tapi baca novelnya lagi best..drama punya dah banyak diubah..watak utama sepatutnya bertudung jadi tak bertudung..:)

      Delete
  5. sama la saya ni...akak saya suka novel, berlambak... tp saya ni kalau da pegang, xboleh lepas... smua kerja kat umah x jadi nnt he3

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..periuk belanga pun diam jer kat dapur..hahaha..

      Delete
  6. Budak perempuan meamng suka baca novel kan Sura. Kira Sura baca sebab anak jugalah ye. Kakak macam itulah masa tunggu anak belajar baru baca kalau tak memang tak ada masa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sura memang suka sebenarnya..disebabkan keterbatasan masa tu la yg buat sura tak leh nak sentuh..kalau diikutkan memang banyak novel kat umah ni..

      Delete
  7. saya pon sama lah kak . dah lama sangat tak baca novel.
    Tapi skrg ni saya tgk novel memang banyak sgt2 kan kak.. beraneka ..

    ReplyDelete
  8. best x novel dia kak??
    zura layan citer jer. novel malas nak membaca.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cerita kat novel memang best la..yg kat tv tu diubah sikit..untuk kesesuaian kot..entahlah..rasa cam kureng jer..watak2 yg dlm novel tu cam tak kena jer ..watak hero tu cam tak kena jer..dlm novel bukan main lagi hensemnya..hahaha:)

      Delete
  9. novelnya best tp dlm drama pelakon agak kaku jadi tak best plak..

    org klu minat ada takde masa tetap carik masa..kak sura cam sy kot..minatnya so so je.tu yg malas tu.hihi

    ReplyDelete
  10. Cerita ni pasti top meletup x lama lagi.. :D

    ReplyDelete
  11. Ida beli novel jer banyak tp tak sempat baca hehe

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum..!
    Idah datang jalan jalan BW.. :D
    Dah lama tak baca novel... mungkin kerana keterbasan waktu.. :)

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)