Friday, September 27, 2013

Kurang Ajar

Salam Yaumul Jummaah semua..semoga kita semua diberkati dan didalam lingkungan rahmatNya..Sekarang ni memang kecoh pasal isu isteri Mat Yo tu kan..Umi nak cuit sikit pasal isu tu..Bukan apa sebagai pengajaran kepada kita semua...

Rasanya dah ramai yg tengok video tu..termasukla Umi..apa pandangan kawan2 semua..?pada Umi..tak kira salah siapa..situasi begitu tak patut berlaku..maksud Umi..sopan santun,tingkah laku yang buruk tu..kenapa jadi begini..kurang ajaran kah?atau memang kurang ajar?..yang muda kenalah menghormati yg tua..walopon bukan ibubapa atau saudara mara kita..kita tetap kena hormatkan dia kerana dia orang yg lebih tua..boleh kira pangkat ayah pada kita..Apakah kita bebas memaki orang kerana kita kaya?berpangkat?kerabat?..
Umi lebih2 respek pada org yg kaya,berpangkat tapi merendah diri dan hormat org..tp kalau ada semua tu tp tak respek orang..memang pandangan Umi rendah la pada orang tu..

Betapa rakyat Malaysia marah dengan isu ini...adakah kita yang salah dalam menilai isu begini?tanyala sapa pun ..pasti semua tak suka..malah ramai yang membenci..Semoga sisuami dapat mendidik isterinya dengan baik..ajarkan hormat  pada yang lebih tua..(banyak lagi yang nak kena ajar tu...).

Banyak pengajaran yang kita dapat dari isu ini..Satu Malaysia dapat...maknanya rakyat Malaysia sangat prihatin..Sayang kamu semua..

#Semoga kita dan generasi kita semua mempunyai akhlak yang cantik walau tidak terpuji..#
Ajari Aku...teringat pulak lagu Anuar Zain..

21 comments:

  1. top sungguh cerita ni dimana2..sabo jer la kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang tersangat hot cerita ni...hahaha

      Delete
  2. geram jugak dengan cerita nih.
    mmg betol2 kurang ajar jer cara dia dengan orang tua~
    geram pulak bila tgk muka dia.. terasa ringan jer tangan ini..:P
    Emo plak~

    ReplyDelete
    Replies
    1. patutnya laki dia yg kena ringan-ringankan tangan ajar bini dia ni..:)

      Delete
  3. Berita semalam kata sykt security itu menerima baik kalau nak ke mahkamah sebab dia nak pertahan pekerja dia. Tapi pagi ini pula wanita itu telah memohon maaf...

    Semuanya telah menjadi bubur. Bersama kita renungkan betapa pentinglah sifat toleransi sesama kita, apa lagi sama bangsa. Malu dgn org asing - mereka ketawakan kita:(

    ReplyDelete
    Replies
    1. kerana mulut..abis binasa..betul ke ikhlas minta maaf tu..atau terpaksa...hehehe

      Delete
  4. ehe...hot ni...mg mereka berdamai dan lepas ni lebih berjaga jaga....jg nama baik suami yer....kesian pengawal tuuu....

    ReplyDelete
  5. haah, pn dh tgk kat u-tube
    mmg melampau duk ckp--
    jantan dayus, jantan dayus, jantan dayus
    huh, nyampoh!

    ReplyDelete
  6. Fames kisah isteri Mat Yo ni kan. Apa2 selamat berkenalan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat berkenanlan juga dari kak sura

      Delete
  7. cantik ker? kalau budi bahasa takde.. langsung takde hormat.. kerabat apa nya.... tang mana kerabat tu... haha... bangga sangatlah setakat laki dia main sepak2 bola.. sepak pun ke laut... hihihiih.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan dah tua2 nanti disepak lakinya dah..hehehe..

      Delete
  8. kalau kita jadi anak pengawal tu.. apa agaknya kita nak buat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mahu meroyan gak ni...tp bukan meroyan cara pompuan tu..hehehe..

      Delete
  9. bila la MatYo nk kawin lagi 1 ni... baru ada akai skit bini dia...

    ReplyDelete
  10. poyo la minah ni mntg2 la matyo duit byk...tk psl2 pakgad yg muka cm mat said tu pn femes sekali.. hahahaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..betol tu tak pasal2 pakcik Azman tu glemer..:)

      Delete
  11. huu.. pakcik guard tu siap dapat sijil penghargaan sebab menjalankan tugas dengan betul.. hee

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)