Thursday, September 19, 2013

Alhamdulillah...

Alhamdulillah ..masih dapat menghirup udara nyaman pagi ni..hari ni macam biasa..takder istimewanya penulisan Umi ni..hanya coretan biasa-biasa sahaja..Cuma hari ni nak mencoretkan pasal kehidupan Umi.untuk Umi lebih mengsyukuri nikmat yang diberi oleh Allah..untuk Umi tidak lupa dengan apa yang umi ada..dan sebagai momentum kearah lebih baik lagi..

Tatkala orang lain menempuh jem atau perjalan yg panjang ketempat kerja..Umi hanya naik moto / berwiraki sahaja ke tempat kerja..seminit dua jer dah sampai kalau naik moto..5 minit jika berjalan kaki..Kadang2 hantar Afif dulu(slalu abahnya)..pun tak sampai 15 kalau dari rumah ke rumah pengasuh ke tempat kerja..kacawali.sembang lama sikit dengan Ibu Gayah..Alhamdulillah..semuanya dekat..

Pukul 11..keluar jap amik Aqil dari skola Agama dan terus hantar rumah(Angah ada..Skola petang)tu pun dlm 5 minit jer..kalau lama sikit pun sbb tunggu Aqil yg lambat kluar dari kelas..Syukur kerana Bos tak marah dan memahami..walopan rasa bersalah kluar hari2 amik anak..Pukul 12.30.rehat..Umi balik  hantar Aqil skola petang..pun dalam 5 minit jer..dekat..sebenarnya ada skola yang lagi dekat dengan rumah..jalan kaki jer..seberang jalan sikit..tp Aqil tak nak tukar..Umi tak kisah sbb skolah skrg pun dekat jer..lepas hantar Aqil..Umi balik rumah..makan dan kemas rumah sikit.kenkadang tido!!.Pukul 2 umi pergi kerja balik..

Habis keje 4.30..kalau ada kawan/geng..Umi lepak dulu kat Restoran Asam Pedas..makan cucur ikan bilis pebret Umi..tak lama biasanya dalam setengah jam jer..kalau tak der geng,,umi terus balik umah...Selalu jugak Umi terfikir..segalanya mudah urusan seharian Umi..semuanya dekat!!berpusing2 dalam Kampung jer..
Sebab tu la Umi harus bersyukurr sangat..segalanya dipermudahkan..Tuhan menguji kami suami isteri dengan cara lain..dipermudahakn urusan harian tapi diuji dengan cara lain..kami tak der kemewahan.. Cukup2 utk kami sekeluarga sahaja..Walopon begitu..syukur ya Allah..Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah..
                                             Kenangan bersama Ustaz Don..klik sini


18 comments:

  1. wah..glemernya kak..bergambar ngn ustaz don..:)

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah syukur...semuanya dekat je kalo camtu ye sura...ehem2 sekali same da fevret kte...cucur ikan bilis terbaik...eh? ustaz don la...wahhhh~ len kali kalo sura jmpe dia bule smpaikan salam krole..ckp pminat dari sabah huhu~

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak tau bila la dapat jumpe ngan Ustaz Don tu lagi..kihkihkih..:)

      Delete
  3. zura jugak yang keje agak jauh dari rumah. tetap syukur jugak sebab ade lagi jauh dari zura..:)

    hidup mesti kena bersyukur~

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu zura..sbb tu akak slalu ingatkan diri akak..syukur dgn apa keadaan pun..selalu tunduk kebawah..:)

      Delete
  4. kak, mama hari2 begitu juga lah rutin harian.. nak lelap mata 5 min pun kena lempang dengan si kecik.. hadoi.. hihi

    glamer kak oi.. ustaz don tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. cam akak dulu2..baru lelap mata kejap..umiii..nak air..kejap2 ..umiii... nak kencing..:)

      Delete
  5. Betullah... semuanya mudah dan dekat buat Sura. Kalau kakak dapat macam ini agaknya macam manalah. Tak payah pakai pembantu rumah dah sebab rehat pun boleh balik rumah... Kalau dekat tak banyak masa terbuang di atas jalan Sura..

    Syukur teramat bersyukur ni...

    ReplyDelete
  6. Alhadulillah semua urusan dipermudahkan sbb dekat..sama juga macam sy..:)

    wah ustaz don lg..sweet famili akk..:)

    ReplyDelete
  7. WAHH bestnye kak sura....semua senang...dekat2 ajek..seronok mcm tu...dpt pun bos yg sporting dah memahami....susah nak dpt mcm tu....

    hepi weekend kak sura & family....have a nice weekend....

    ReplyDelete
  8. Wah syukur syukur ya Allah... qanaah saja lah ..suka tengok gambar tu.. sejuk je rasa he he aura ust Don dah menular..

    ReplyDelete
  9. mg semuanya berjalan dgn lancar...
    syukur dpt abadikan kenangan dgn ustaz don...

    ReplyDelete
  10. best la blh naik moto gi keje, takyah pening kepala pasal jem...

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)