Thursday, February 27, 2014

Mengintai Abang..

Semalam petang Umi balik kerja terus laju jer pergi sekolah agama..Dah sampai gate sekolah baru teringat abang ada ko-ko..Pusing pergi ambil Afif dulu..dah amik Afif..saja jer lalu kat sekolah kebangsaan pulak..Nampat ramai budak2 dok berkawad..jadi Umi singgah la kejap ..nak mengintai si abang Aqil..(jangan salah faham dengan tajuk n3 ya..hihi..yang ni mengintai lain..kalau Cik Abe Umi .umi takde ngintai..tengok jer..haha).

Umi dah tau dah kalau nak cari si abang kena tengok barisan depan..sebab abang ni terrrlebih tinggi..(pendek la tu).Tersenyum Umi bila nampak dia..alahai comelnya dia dari jauh..mana taknya.dalam ramai-ramai tu dia yang paling kecil.Penuh semangat abang belajar kawad..nampak serius..Tiba-tiba abang Aqil ternampak Umi..sempat melemparkan senyuman lagi..

Sekejap lepas tu cikgunya bagi rehat sekejap..Umi tunggu lagi.dalam 5 minit sambung lagi..seronok pulak tengok budak-budak ni belajar kawad..si Afif tak nampak-nampak abang dia..penat duk tunjuk..Cikgu bahagikan diarang dalam 3 kumpulan..bila kumpulan dah kecil,senang la nampak abang..seronok si Afif.Umi angkat dia kat pagar .gelak si Afif tengok budak-budak tu..sampaikan budak-budak yang tengah berlatih tu dengar dia gelak..dan budak-budak tu pun ketawa dengar Afif gelak..



                                                  Baris depan yang abis besar...alahai anakku..
             kat sini la Afif gelak sakan..Afif ni kalau gelak orang lain yg dengar pun boleh gelak.. ntah apa yang buat dia gelak bila tengok budak2 ni..

#gembira bila melhat anak seronok#                        

22 comments:

  1. bagus aqil aktif dalam koko.. comel je dia.. :D

    ReplyDelete
  2. semangatnya afif berkawad..bagus aktif dalam koko

    ReplyDelete
  3. ingatkan sura nak intai cik abe tadi..gupernyer abang aqil yang dok berkawad hehe..ikut sapo la tu terlebih tinggi :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi...saper lagi kalau bukan ikut uminya yg ketot ni..hehe:)

      Delete
  4. Afif gelak sebab suka nampak abang berkawad.
    Kawad kan kaki serentak itu yg dia pun suka agaknya Sura.

    ReplyDelete
    Replies
    1. agaknya la kak..sbb tiap kali berenti dia gelak..:)

      Delete
  5. Kecik-kecik abang tu kan cili padi.
    Agaknya itu yg Afif gelak tengok abang dia kecik dari kawan-kawan lain kot Sura..

    ReplyDelete
  6. dh leh npk abg afif yg mn hehehe
    comey je dia kawad
    amboi afif gelak sakan leh lah join aunty el...aunty el pun suka gelak haha

    ReplyDelete
  7. fail bab2 kawad.
    nanti dah pandai ajarlah makcik kawad.
    eh makcik jalan dah macam kawad.

    ReplyDelete
  8. Tak lama lagi gonjanglah tu Sura...budak lelaki start tinggi bila dah sekolah menengah nanti....masa tu umi pun kalah

    ReplyDelete
  9. haha. perenggan first tu lawak haha. btw, bagus belajar kawad.. =)

    ReplyDelete
  10. Wahh bagus semangat betul afif.. Bagus2

    ReplyDelete
  11. seronok dapat intai2 anak kan..SA ni langsung x dibenarkan datang sekolah tau...si kakak takut kena ejek ngan kawan2...nyampah..

    ReplyDelete
  12. Kecik je,,comel.org kecik ni awet muda tau

    ReplyDelete
  13. Hehe... Aqil kecik ek. Biasanya bunyi gelak budak kecik lawak. Sebab tu org lain akan gelak sama. Haha...

    ReplyDelete
  14. tadi zura dh komen tp tenet problem plk komen tk appear kt sini, ciss betol..

    akak tulis perhatikan aqil drpd jauh..teringat zaman zura skolah rendah dulu, arwah ayah yang gi amik & hntr ke skolah. Klu dia dtg terlebih awal, nnt dia dok je kt tepi moto dia, perhatikan zura kluar bilik darjah dan berjalan ke arah dia...aduh, rindu plk kt dia....

    ReplyDelete
    Replies
    1. rindu pada yg masih ada..ada manisnya..rindu pada yg telah pergi terasa sayu dihati..rindu pada arwah abah..:(

      Delete
  15. aktif juga aqil dalam koko yer....biar seimbang koko dgn belajar...nti blek rumah dah jarang nk bersukan dah....asyik mengadap buku je...

    ReplyDelete
  16. support dia kak! bagus tu... biarkan dia aktif

    ReplyDelete
  17. abg aqilcomel je dalam barisan..kecikmolekpun semangat nak berkawad,patut la ummi bangga ada anak macam aqil...afif pulak anak periang..budak comel mmg kuat gelak.hehe

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)