Monday, August 19, 2013

Kerinduan Terubat....

Bulan 3  aritu..umi ada bagi sekor kucing pada anak buah..namanya blakey..memang sayang sangat ngan kuciing tu..tp sebabkan umah yg x brape sesuai nak bela kucing jd terpaksa la umi bagi kucing tu kat anak buah..Suami anak buah tu memang suka kucing..masa mula2 dia dtg umah dulu2 pun dia dah berkenan ngan blakey..walopon berat hati umi terpaksa jugak melepaskannya pada jagaan org lain..

Masa balik raya aritu anak buah bwk la si Blakey ni jumpe umi..sronok sangat..dpt la melepaskan kerinduaan ini..masa dia bwk blakey ni En Asmadi x der..masa tu dia kat Kota Bharu..cepat2 En Asmadi balik lepas umi tepon..dia pun kerinduan gak ngan Blakey tu..Blakey ni meme kucing yg sangat baik..kalau Afif buat apa2 kat dia pun dia x cakar.. x caya tengok sini..

Rasa sedih bila tengok Blakey..ada luka kat belakang telinga dia..kuat sangat bergaduh ngan kucing lain gamaknya..






Masa ngan Blakey ari tu..dia cam xbrape sangat dah ngan kitarang..dia sakit kat tempat luka tu..anak buah dah bwk pegi jumpe doctor..kasi inj satu jarum..masa mula2 bg Blakey kat dia aritu..Blakey sakit..masuk wad 3 hari..byk jugak dia abis..masa tu ingat Blakey dah nak mati dah..masa tu Doc ckp harapan tipis..biasanya kucing akan mati klau kena cam tu..umi pun x tau kena sakit apa..cuma yg umitau..sebelum anak buah amik Blakey..kucing2 kat umah dia dah ada yg mati..lepas sekor-sekor mati..mungkin virus kucing kot..bila dengar anak buah cerita  doc ckp harapan tipis Blakey nak idup..umi dah sedih sangatt..hanya doa yg dpt umi pohonkan..Alhamdulillah..Akhirnya Blakey sihat..

#dapat jugak bertemu Blakey..masa balik sebelum raya aritu..x sempat nak tengok Blakey sbb Blakey kat umah MIL ank buah..#

6 comments:

  1. kak umah cik nor ramai kucing..klu akak nak blh lah ambik..:)

    ReplyDelete
  2. Allah masih nak bagi peluang blakey berkasih-sayang dgn tuannya..

    ReplyDelete
  3. zura masa kecik2 dulu pon bela kucing.. peminat tegar kucing.. tapi skrg x bela dah.. takut tak cukup kasih sayang plak kucing tuh nanti.. hanya tumpang kasih kucing jiran2 yang datang ke rumah jer. :)

    ReplyDelete
  4. amboi! manjanya cat tue...kalau syifa tengok pasti suka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kebanyakkan budak2 memang suka kucing..:)

      Delete
  5. anak sulong zura takut ngn kucing...si adik ok plk..

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)