Saturday, August 17, 2013

Di saat kita bergembira ...jangan lupa orang disana(Mesir)

Dah sabtu arini..kejap sangat rasa..sabtu yg memang ditunggu-tunggu..rasanya ramai yg suka ari sabtu ni..boleh la beraya kat umah saudara/kawan2..petang ni Umi pegi beraya umah pengasuh Afif..Ibu Gayah.. x sabau lak..Kak Gayah ni masakannya sodap2 tau..dan memang rajin orangnya..lepas beraya umah Ibu Gayah umi ada plan  nak ke suatu tempat..tp x tau la jadi ko doks..In Sha Allah harap jadi la..

Esoknya umi x der plan kemana2(hubby keje).. nak masak2 kat umah..nak ajak kakak yg no 2 dtg umah..dari raya pertama sampai skrg belum lg jumpe dan beraya ngan kakak yg ni..(dia x balik kg).Kebetulan dia x keje esok bolehla umi beraya ngan kakak esok..

Panjang pulak mukaddimah umi..lari tajuk puloks..dah2..balik pada tajuk..Umi bukan apa..dlm suasana kita bergembira disini..dengan open house bagai..ingatlah saudara sesama Islam disana..Mesir..walopon kita x dpt berbuat apa2 cukuplah sekadar panjatkan doa.. marilah kita mendoakan keselamatan umat Islam disana(takkan ada yg x tau kot dgn apa yg berlaku kat sana..kata kita prihatin)x yah la umi nak cerita kat sini ..kat FB berlambak cerita pasal ni..umi nak share pic dari Fb je..


Prihatin Mesir..



Di saat kita gembira menyambut Aidilfitri,beratus orang saudara kita di Mesir pergi bertemu Allah sebagai syahid.Dalam kelalaian pemuda kita asyik dengan keseronokan dunia pemudi Mesir bertungkus lumus bertarung nyawa menegakkan agama Allah...

Allahhu Robbi..




Marilah kita sama-sama memohon doa kepada Allah SWT agar menyelamatkan rakyat Mesir dari tindakan zalim pemerintah pimpinan tentera yang merampas kuasa tu..
Jom sama2 berdoa..



#sangat sedih dengan apa yang berlaku disana#

13 comments:

  1. kejam..bile manusia hilang pertimbangan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang kejam... x berperikemanusiaan..

      Delete
  2. Salam Maksu,

    ewah~ Raya kat Kl plak ye... Kirim salam kat Mama yer.

    ReplyDelete
  3. sama2 kita dakan yg terbaik buat keselamatan mereka disana

    ReplyDelete
  4. Memang kejam sangat2...
    Sama2lah kita berdoa utk keselamatan mereka di sana...

    ReplyDelete
  5. Siapa pun rasa sedih dgn semua itu Sura. Tambah sedih sebab ianya melibatkan satu agama. Syaitan dan dalang di belakang bertepuk tangan kita menangis melihat ini semua..

    ReplyDelete
  6. Semoga Allah membantu mereka. Amin

    ReplyDelete
  7. nauzubillah..ngeri sgt..semoga allah memberikan kemenangan pada pihak yg benar...

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)