Friday, June 21, 2013

Jejak Kasih

Salam  Jumaat Semua..

Hari ni nak cerita pasal keluarga..keluarga jauhh..nun di Sarawak sana..kalau nak tau umi ni campuran negeri Klate n Sarawak..mak orang Sarawak..yg nk story ni..belah keluarga kat Sarawak memang x slalu jumpa.dan ada yang x pernah jumpe..sejak kawin ngan arwah abah mak Umi  jarang balik sana..boleh dikira..umi pun skali je pegi sana..tu pun mase kecik2 dulu...(dah x ingat dah)

Kalau dpt tahu jer ada saudara dr Sarawak nak dtg sini..mesti umi turun jumpe diarang..gigih menjejak hotel yg diarang duduk..time ni ler yg dpt jumpe pun..nk pegi sana x tau bila..masa cuti sekolah aritu..sepupu n family dtg..ada konvo anak dia..dia bwk mak n ayah dia skali..so umi boleh la jumpe makcik umi yg ni(x pernah jumpe sejak dah tua ni)umi panggil dia dak Duyah..adik beradik sebelah mak umi ni ramai jugak..yang umi pernah jumpe..MakWe(kakak mak yg sulong),Udak Yon(kakak Mak yg no brape pun umi x tau..hehehe..sengal.)Usu Mala(adik lelaki mak) dan yg last ni umi jumpe Dak Yon..

Masa jumpe ngan diarang Umi x leh nak ckp byk.. x brape nk masuk..Dak Duyah x brape pandai ckp sini..umi pulak x tahu ckp Sarawak..elokla tu..paham2 gitu jela..hahaha..nasib jugak sepupu umi Kak Nen tu pandai ckp sini..bolehla borak2 ngan dia..masa jumpe aritu..kak Piah(sepupu yg duk bdr puteri)ikut jugak..bukan main lg dia speaking Sarawak..

Kalau dah jumpe mesti ada sesi bergambo..

     nampak benar Umi gemok sangat kat sini...diarang sume kecik2..huhuhu........

Afif ngan kak Nen

Dak Duyah

Bila dah sembang2 lapar la pulak..Abang Jan(suami kak Piah) ajak makan ..dia blanje ..

                                               
                                                      gambo budak ni mesti ada...

#teringin sangat nak terbang ke Sarawak...bila la agaknya..#


21 comments:

  1. blhlah ikut kak sura g sarawak nnt..:)

    ReplyDelete
  2. kalo terbang ke Sarawak memang senang lah kak.. tempat tinggal dah ade.. orang yang nak bawa gi jenjalan pon ade.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang senang ..org sana pun duk tggu org sini pegi..tp x tau bila..huhuhu.

      Delete
  3. Sesekali dapat berjumpe dengan sedara mara ni mmg seronok..tambah yang jarang dapat berjumpa...... selalunye kalo takde majelih kawen..... ato kematian.... takde peluang nak berkumpoi semue selain hari raya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu Awok..apepun perjumpaan camni dpt mengeratkan lagi perhubungan..:)

      Delete
  4. Pa tak pernah jumpa pun diorng tu Maksu... huhu... gewe yg nak nak ngorat Asu yg siap hantar surat tu tak dtg ke maksu? muahahahaha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. m.su x tau pong ado gewe ata surat ko Asu..:(

      Delete
    2. Takkan maksu tak tau? lama dah kot... masa tu asu ada balik sarawak... pah tu dia kata ado gewe ata surat... dia tak reply pun... asu jua mahal.

      Delete
  5. kalau org belanja,makan apa pun terasa sedap hehe

    ReplyDelete
  6. bestkan dpt jumpa sedara mara yang jarang kita jumpa,insyaallah nanti dapat jugak akak terbang ke sarawak...

    ReplyDelete
  7. jupe n berkumpul ramai2 tu yang meriah tu..
    jauh tu sarawak...

    ReplyDelete
  8. Kalau macam ini gaya senanglah ummi kalau nak jenjalan sana ramai saudara-mara boleh dijejaki. Kakak tengok Dak Duyah sudah berusia itu yg payah nak faham bahasa dia dan dia pun tak biasa guna bahasa kita... tapi seronok jumpa sebab tahu ada ikatan darah-daging.

    ReplyDelete
  9. mmg seronok klu jmp kelurga jauh apatah lg yg tak pernah jumpa..nti bila2 klu dpt bercuti ke sarawak bley la pusing rumh sedra mara

    ReplyDelete
  10. Seronok kalau jumpa sedara mara yg jauh..tentu banyak perkara yg diborakkan...
    InsyaAllah..suatu hari nanti sampai ke Sarawak tu ya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amiin..harap2 gitu la..teringin nak ke sana..:)

      Delete
  11. seronok nye blh blaja dua dialek negeri yang berlainan.... boleh kecek klate jugok ko kak sura nih ..?

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)