Friday, August 30, 2013

Jangan lupa tengok tv esok!!!Selamat menyambut hari kemerdekaan yang ke 56

Selamat menyambut hari kemerdekaan semua..dan selamat bercuti..yeay..Merdeka3..betul ke kita merdeka?Negara kita memang dah lama merdeka..dah 56 tahun..tapi..kita..?..Masing2 ada pengertian tersendiri tentang merdeka..Sekarang ni kita x pikir pasal..penjajah,komunis..semua tu dah berlalu..kita pikir pasal diri dan keluarga serta masyarakat..adakah kita semua merdeka sebenarnya?..

Merdekakah kita dari segi hutang piutang?dari perangai /tingkah laku dan macam2 lagi..rasanya semua yang baca ni cerdik2 pandai..jawapan ada dlm diri kita masing2..Umi akui..umi masih belum merdeka sepenuhnya..Umi akan cuba dan terus mencuba..bertazkirah pulak umi ni..sekadar renungan kepada rakan2 semua..kadang2 kena serius jugak..ada bab-babnya..

Bagi Umi semangat patriotik bukan sekadar gantung/kibar bendera..ianya lebih dari itu..yang penting hati ..kalau merdeka bagi anak2 kecil..mungkin begitu..tapi bagi kita yg dah beso ni..x kirala yg bujang atau dah branak pinak janganlah berfikiran camtu..merdekakan fikiran kita dulu..o.k laa dah melalut-lalut pulak umi ni..kang ada pulak yg nyampah..jangan camtu keh..skali skala je Umi bebel!!

Sebenarnya umi nak bagitau..semalam ..Along asyik cakappp jer..'Jangan lupe tengok tv 31ogos nanti...Umi jangan tido tau.'..hahaha..camla nampak sangat muka dia kat tv nanti..dah ramai2 camtu..Umi iyakan aje..'yelah2 nanti umi tengok..'Along ckp lagi..Along dok kat depan Agong nanti.'..Ya lahhhh..sebenarnya dah byk tahun umi x tengok tv pagi2 masa kemerdekaan..malas..tp disebabkan Along..Umi akan tengok..(harap2 x tertido kat depan tv tu).

Esok kul 4.30pagi Along kena ada kat skolah..so kenalah tido awal..SELAMAT BERFORMASI along...
Jangan pengsan dah...hehehe..(masa berlatih pon dah ramai yg pengsan:Along cakap)

Along dan kawannya izzaty(masa ni baru balik latihan..diarang slalu singgah kat tempat umi keje dulu)


Korang dah dengar ke lagu keMERDEKAAN tahun ni..JOm pakat2 dengar..semalam Along dok sibuk cari lagu ni..nak kena hafal katanya..



6 comments:

  1. semangat kemerdekaan nampak... hihihi...
    selamat hari merdeka kak..

    ReplyDelete
  2. along kemain semangat..tp best la dpt sertai perarakan..bukan sng tu..

    ReplyDelete
  3. semangat betol along nk berarak yerk...

    ReplyDelete
  4. Bangga menjadi warga yg merdekakan Sura

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)