Tuesday, July 23, 2013

Iftar di rumah bos

Ahad lepas..warga kerja klinik berbuka kat umah Doc..memang menjadi acara tahunan setiap kali bulan Ramadhan..Doc akan menjemput semua staff serta keluarga berbuka puasa dirumahnya..Umi memang suka sangatt..sebab x payah nak masak..boley la buat kerja lain..

Pukul 7 ptg kitarang sekeluarga gerak ke rumah bos..dekat jer..jln kaki..hehehe..bila sampai tengok dah ramai yg datang...


Acara menunggu dan berborak..





                                                                    semasa berbuka
Malu2 si Afif kena cium ngan anak dara....anak dara ni..Lisa,suka sangat cium Afif..kejap2 cium,nasib kecik lagi..kikiki..

Hidangan hari tu memang superb..semua sedap2..Doc dan anak lelakinya yg sulong (Aqim)masak...Aqim ni memang pandai masak..Lasagna dan roti tortilla yg dia buat memang terangkat..boleh la rasa air tangan dia..ujung bulan 8 ni dah balik Russia..

Suami umi..bukan main lagi semua dia makan..mula2 makan nasi..pastu spaghetti,pastu lasagna,roti tortilla..semua dia pulun..yang bestnya..bila nak balik mesti dapat tapau..(x malu tol)Doc memang dah sediakan plastik ..(baiknya bos..).

Itulah saja kisah iftar kami kat umah bos tahun ni..panjang umur tahun depan ada lagi..bos umi memang akan masak untuk kitarang(itu yg specialnya).x pernah nak bwk berbuka kat luar..(kecuali dinner).


#seronok dapat menikmati makanan hasil air tangan bos#

18 comments:

  1. wah afif ada peminat rupanya..haha..bestkan ada bos yg pemurah..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah dpt bos yg sememangnya terbaekk..:)

      Delete
  2. wah seronoknya kalau dapat luangkan masa macam ni sura...ingatkan sura sorang je pergi rupenye satu kuarga ya....pergh! terbaik...menu mantap...mengiurkan...eh2? anak sura asyik kena cium je hahaha...hensem sangatlah tu huhuhu~

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang seronok bila sesama staff berkumpul..:)

      Delete
  3. Dapat bos org islam memanglah best. Kakak belum pernah merasa.

    Afif tu bukan malu tapi jeles umi dia riba anak dara org lain:)

    ReplyDelete
  4. untungnya dpt bos yg baekkk hati mcm ni... Alhmdlh...

    ReplyDelete
  5. untung dpt bos yg baik camni.. tumpang seronok..:)

    ReplyDelete
  6. wahhh.. bestnye dapat boss cam tuh.. :)

    boss zura ade tanya nak bukak puasa kat mana? tengah pikir nak makan ape.. hehehe

    ReplyDelete
  7. hehehe.. waktu kecik la kne kiss abis2..nnti dah besar kne lompang je klu ttbe kiss org..hehe

    ReplyDelete
  8. Bukan hanya check org je.... Masak pun rajinlah boss awak ni US...

    ReplyDelete
  9. seronoknya bila ada jemputan Iftar ni..meriah je tgk..
    Baik nya bos..:)

    ReplyDelete
  10. sepanjang naz bekerja, belum pernah boss ajak berbuka pose. dulu keje kt company melayu, mmg tak pnh langsung. ni dh kt company besar pemilik non muslim, mmg takkan la kot. huhu

    ReplyDelete
  11. meriahnya beriftar beramai-ramai.. mama 3 orang je, hihi.. yang kecik tak puasa.. hihi

    ReplyDelete
  12. bos kita cina....takda la nak merasa iftar sesama...heheh..

    ReplyDelete
  13. bos masakkan utk korg ker...??

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)