Thursday, July 11, 2013

Abang Puasa

Semalam abang Aqil puasa..alhamdulillah takde masalah..kurang merengek cam tahun yg lepas2..tahun lepas dapat la belas2 hari puasa penuh...hrp2 tahun ni boleh byk lagi..masa nak pegi skolah petang semalam..pelan je jalannya..umi tanya kenapa ..dah x larat ke..abg jawap..bukannn nak simpan tenaga...senyum saje dengar jwpn abang..bila umi jemput balik dari skolah nampak abang ok lagi..beria-ria ckp ada byk tenaga masa rehat boleh main ngan kawan2..

Tapi bila ajak pegi pasar x nak..penat dan panas katanya..nak duk umah jer..dah sampai umah makin x larat...Abang Aqil ni fizikalnya kecik jer..dah darjah 3 tp cam drjh 1..tu yg buat umi kesian kat dia..tahun lepas puasa bibirnya kering sangat..sampai ada org tegur..siap cakap x yah la bg dia posa..kesian....ikutkan memang kesian..tp kena lah ajar 2..


                                                       abang Aqil

#masa besday abg aritu umi x sempat nk buat n3 utk abg.#
P/S :umi dah buat kek utk abg..oreo cheese kek..sodap...

15 comments:

  1. Bagus Abg AQil... semangat camni yg kita mahukan... Abg ada tip utk abg Aqil, kalau lapar, main game dulu... insyaAllah nnt tak ingat dah lapar tu... hehehe tu pun kalau umi & abah bagilah... hehehe :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak main game pun dah x larat..camno?..hihihi

      Delete
  2. bagusnya abg aqil..:) afif puasa sampai kol braper?haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. afif bangun sahur meme rajin..dia puasa susu umi dia jer...hehehe..

      Delete
    2. haha..ye ke?asal dia tak meragam oklah kak..hihik

      Delete
  3. bagus Aqil... kecik x membantutkan nak puasa, kan Aqil ;)

    ReplyDelete
  4. Fizikal kecik tapi dah 9 tahun mental dia kuat Sura.
    Malulah dia tak puasa sebab adik-adik yg 6-7 tahun pun dah puasa.

    Syabas Aqil.. suka auntie dgn pendirian Aqil. Allah sayang anak macam ini tau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tema kasih kak..in Shaa Allah Aqil akan kuat dan dpt bertahan ..:)

      Delete
  5. kagum betul darjah tiga dh puasa penuh satu hari...zura dulu darjah 6 br poser penuh sehari..miahahaahaha !!!

    ReplyDelete
  6. Anis pon dh start belajar puasa.. 2 hari dh berjaya.. hari kerja x leh nak monitor sgt dia.. tunggu weken nih tgk camner dia pose.. kalo nampak melepek sgt suh dia berbuka jer..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu zura kalau nampak semacam jer..suh la dia bukak..lgpun dia baru lagi..kitakan nak ajar2 anak je..nanti besar skit dia paham la..:)

      Delete
  7. kadang2 mm kesian dengan anak2 yg berposa ni..macam aiman sy ni nak kata kesian sgt tp tgok dia kemain cergas..aktif sentiasa cmna?hehe

    ReplyDelete
  8. Teringat dulu-dulu kita belajar puasa, siap curik-curik kumur-kumur konon..he he selamat berpuasa Sura dan abang Aqil cayang..

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)