Monday, July 15, 2013

Masak dihari cuti..

Assalamualaikum semua...ada yg dah ngantuk ke menjelang tengahari ni..mesti ada yg menguap byk kali..hehehe..masa 1st day posa aritu..umi byk kali menguap..jenuh duk tutup mulut..naik lenguh jugak mulut ni..tp ari ni lain..x ngantuk langsung!!hari ni bukan nak ceta pasal aksi menguap..tp nak ceta pasal semalam..

Semalam umi memang gumbira sangat sebab dpt masak kat rumah..hari sabtu aritu pun msk jugak tp goreng mee dan bee hoon jer..tp semalam rasa puas hatilah sbb x der terkocoh-kocoh nak masak..walaupun terpaksa bersilat ngan Afif..disebabkan x der lauk basah kt peti ais tu..Umi pun dengan laju dan sukanya masak macaroni bakar ...kegemaran anak2..suka sangat diarang bila dengar umi nk masak macaroni ni..


Kalau sapa2 nak cuba macaroni bakar ala umisura yg x seberapa ni bolehlah klik sini...


Disebabkan angin R sudah datang..dengan tangkasnya tangan ni nak menguli pulak..apa lagi..maka jadi la donut yg x seberapa gebu ni..(dah lama x menguli sebenarnya..cam dah lupa pun ada)..jadilah..walaupun x seberapa..laku jugak donut umi ni..hehehe..

Rasa puas hati dan suka sangat bila dpt masak2 cam ni..tp tu la kena  tunggu hari  minggu jer..hmmm..

#semalam kenkawan sume masak ke beli erk..#


14 comments:

  1. Alaaaa... laparnya tgk entry nie, maksu... dah la tadi tak sahur... sepanjang pose ni, oghe masak baru 2 kali... nasi grg belacan ngn mee goreng. haha jadilah... lain2 sume beli bazar je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...m.su pun sama..slalu beli jer..masang kadeng2..

      Delete
  2. ok je donut akak nie,boleh wat bisness ape..

    ReplyDelete
  3. masak sendiri & tgk family makan, mmg puas hati kan kak ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul Lia..rasa sangat2 puas hati..walopon x seberapa..:)

      Delete
  4. rajinnya buat kuih....anak kita suka makan donut...tapi ibunya malas nak buat hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak pun bukannya rajin sngt..ada angin2nya..time vit R tu dtg cepat2 buat..bila angin dah abis..relak jelahh..hehehe

      Delete
  5. Tergoda tengok macaroni cheese tu.. nyum..nyum..

    ReplyDelete
  6. MasyaAllah~
    tangkap leleh haaaa..
    sedapnyeeeee.

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)