Tuesday, April 9, 2013

Bau masyam ..ketiak sapa busuk...lalala...

Tajuk hari ini..busuk sikit..bau keti...Kalau kat tempat keje aku, budak2 sini ckp bau keti..Sendiri mau ingat beb!!Takkan kawan2 nak ckp yg bau keti kita busuk..pandai2 la pakai deodorant..atau ape2 yg x kasi bau keti tu mengharumkan sesuatu tempat..

Saper yg x pernah bau keti orang lain masa gi jenjalan/shopping? cer angkat tangan..hehehe..mesti pernah kan..bukan nak memburukkan sesiapa..cuma nak bagi peringatan sahaja..sebabnya orang yg mempunyai bau badan selalunya x tahu yg badannya tu berbau..So entri ari ni ialah untuk memberi ingatan kepada sesiapa yg berkenaan lah.. x kira laki ke pompuan..

Kenapa la aku melalut pasai bau badan/keti..sebabnya aku n kenkawan selalu menjadi mangsa keadaan.(sekarang ni kurang sikit sbb dh duk sorang2).terpaksa melayan org dengan baik walaupun dia dtg membawa wangi-wangian yg meloyakan..ada makcik2/akak2 yg dtg x tukar baju selepas buat kerja rumah..bau ikan..bawang dan mcm2 bau..bukan menghina..sekurang-kurangnya tukar la baju tu sebelum datang kat kiterang..aku pun buat jugak keje kat umah tp kalau nak keluar walaupun sekejap terus tukar baju..sbbnya dh tahu baju yg dh pakai tu mesti bau macam2..

Ada kes (seorang wanita dh kawin)bau ketinyer teramat2 kuat..kaw2 bau dia..setiap kali dtg..mesti meninggalkan bau..dan kiterang terpaksa menyepray(spray)selepas dia balik.. untuk menghilangkan bau yg teramat tu..sampai kiterang berckp sesama sendiri..macamana la laki dia boleh tahan..hihihi..
 
Rasanya cukupla aku melalut pasal keti ni..nnt ada yg muntah pulak..hehehe..

#rasanyer sume blogger wangi2kan..#
usyuknyer..saper ntot ni?

14 comments:

  1. Su buat kakak senyum sendiri. Kadang sebab dah biasa/immune tu yg org terdekat dia tak ada rasa apa. Kita yg sesekali memang nak fengsan!! haha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul3..sesekali boleh lemas n terus pengsan..hehehe..

      Delete
  2. ermm..sshkan klu ada bau badan..alhamdulillah...sy tak der lg setakat nie..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang pompuan mesti nak wangi2 kan..akak ni pun jenis yg byk peluh..so kenalah pandai..takut sangat kalau org terrbau bau kita..akak x leh tinggal deodorant n perfume :)

      Delete
    2. Sebenarnya bau badan hapu dgn cara mandi je, tp pakai kain sintetik. Baca kat sini http://baubadan-mola.blogspot.com

      Delete
  3. olololo.. comelnye model cilik tuh~

    selalunye saya bau bangla jer dlm bas.. kehkehkeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..tu lagi satu bau yg x suka..bau bangla..:)

      Delete
  4. selalu jugak brdepan situasi bau ketiak yg menggangu ketenteraman.nak tegur takut kecik aty esp org tu kawan kita.ditelan mati mak diluah mati bapak..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu..demi menjaga hati org yg kita kenal,sanggup kembang kuncup hidung n tahan nafas..hehehe..kadang2 terpikir jugak bagaimana cara terbaik nk bgtau kat org tu.. :(

      Delete
  5. JR pun lepas joging kalau singgah kedai kena spray badan sikit...takut ada pelanggan lain yg terbau sesuatu keharuman yg memikat kalbu...ahaks...

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang langkah terbaik buat camtu..sebelum org bau baik kita bersedia..:)

      Delete
  6. mak pernah lalui pengalaman mcm ni masa ke Kerala India dua tahun lalu.. tahan je lahhhhh nafas panjang2 kat sana hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. oihh..tu memang betul2 mencabar tu..hehehe..

      Delete
  7. Cara mudah hapuskan, ya hapus, bau badan ialah mandi pki kain sintetik. Bacalah. Dijamin dlm tujuh hari selesai masalah.

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)