Saturday, April 6, 2013

Jalan-jalan kat Pasar Besar Tumpat



Sebelum balik P.Klang macam biasa aku mesti beli barang sikit2..Biasanya aku beli kt pasar yg teramat dekat kat umah aku..Pasar Tumpat...x sampai seminit jln kaki dh sampai..
Mula-mula aku singgah kt gerai aunty Nora(org Filipina)..beli sabun susu beras..aku borong 2 dozen..nak jual kat kenkawan ...sabun ni made in Thailand..klu bli satu rm3..beli byk dpt lg murah!!kalau pegi kat Siam dpt lg murah..x sampai seringgit..





 Lepas beli sabun aku pun masuk kt dlm pasar..beli keropok!

kena la pandai pilih..salah pilih kurengg sedapp..

30 bungkus keropok keping 10 bungkus keropok segera...
cukup la tu..




kepoyoan pulak..hehehe

ni la kegemaran aku dulu2..ETOK (dlm bahasa Klate)


Masa zaman skolah dulu2 aku meme suka makan Etok ni..sekarang ni kalau balik kg pun aku x beli..maklumla makan etok ni pakai gigi..takut gigi x sekuat dulu..pernah ada kes.. cikgu aku dulu makan etok gigi depannyer  patah sikit..oo..tidakk..x bleh bayangkan aku tanpa gigi kat depan..oishh.malu!




8 comments:

  1. Replies
    1. balik masa cuti skolah ari tu.. :)

      Delete
  2. Etok!! lamanye tak makan~
    dulu masa kecik2 kalo balik kampung Mak kat kelantan.. selalu beli nih kat pasar minggu.. sedapppp!

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang sedap ..kalau kena isinya lemak memang perghh..sedak!kalau kena yg busuk hmmmm.. :(

      Delete
  3. seronoknyer ..akak tak leh dengar orang membelibelah kat kelantanni..automatik rasa nak gi sana... nak jalan2 kat sana.. alahai bilanyer ni... etokni tak penahler akak makan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. satu hari mesti kena datang..kena merasai nikmat membeli belah kat sini..dtg bawak duit byk2 tau..boleh la shopping sakan..hehehe..

      Delete
  4. seronoknye jalan2 kat kelantan..x pernah sampai lagi sane..teringin sangat...hope 1 fine day blh holiday kat sana.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. In Shaa Allah..akak doakan smoga Airis dpt jejakkan kaki kat Kelantan..:)

      Delete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)