Thursday, March 14, 2013

Nak makan ape?..nak makan ape?

Bila perut menyanyi lagu keroncong..mula la pikir nak makan ape erk rehat ni..?kat sebelah tempat keje ni Mamak je la yg ade..boring la makan ns mamak je..makan kat Asam Pedas Muara pun boring jugak..itulah masalahnyer bila tghari..perut lapor tp x tau nk makan ape..

Kalau hari Jumaat  slalu jugak makan Ayam Penyet..nak kata sedap..x de la sangat..tp tekak boleh terima..sbb ada sambal yg pedas tu..                                                                          
                                                                                                                                      

Masa mula2 makan ayam Penyet ni tekak x brape sangat..tp bila dh lama2..boleh pulak..
Boleh kata 2 minggu skali aku n kawan2 kerja mesti dtg sini(Waroeng Ayam Penyet).


































Selalunya waktu rehat aku balik rumah(rumah dkt ngan kerja)..tengok apa yg ada..kalau ada nasik semalam aku goreng la nasik,kalau ada lauk semalam pun aku bedal jugak..hehehe..klu x de ape2 baru beli..kadang2 tghari makan roti jer!!nanti malam barulah aku masak utk family..

#adikkakak makan ape yer tghari ni?#

















16 comments:

  1. Replies
    1. sup pun sodap..kt rumah akak seminggu skali mesti msk sup..

      Delete
  2. Lapar plak layan entry nie.. menyesal tengok.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa lagi pegi la cari makan...hehehe..klu tengah lapar apa2 pon sodapp..

      Delete
    2. Hehe.. makan maggi je kak.. biasa la duduk hostel nie...

      Delete
    3. maggi pon sedap..tp jangan slalu makan ya dik..x elok..

      Delete
  3. ayam penyet kalau kena sambal ngn kesedapan ayam tu sndiri...memang sedap...hehehe

    ReplyDelete
  4. sy klu kerja pagi biasanya awal pagi dh masak utk lunch.en suami tghari nak kerja..tu msk awal..kadang2 je beli.biasanya mmg msk..selalunya fikir apa benda nak mkn utk bfast jer..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. rajinnye PK..akak ada Malas skit..tu yg slalu masak belah malam jer..kalau rajin..balik rehat tghari akak masak..msk satu lauk jer.:)

      Delete
  5. kat Johor ni tak jumpa lagi Aye Penyek yg sdp lg... paling sedap Pa pernah rasa masa gi jln2 kat sabah... ori dari tanah jawe. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cam sedapp jer bunyi yer..ori dr tanah jawa..mesti sdap tu..

      Delete
    2. sedap maksu... dari ayam sampai ke sambal dia... special. kedai dia sebelah kedai tayar... nasib baik ayam takde kesan gelek tayar.. hahaha

      Delete
    3. jauh sangat nak rasa punnn..:)

      Delete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)