Thursday, March 14, 2013

Sepetang di Geylang

Petang itu(2 mggu lepas)...aku mengajak la En Asmadi(hubby) minum ptg kat luar..kebetulan dia x keje..so dia ikut jela..mula2 ingat x nk bwk Si Afif..konon nk berdua-duaan la..tp x sampai hati plak..pegi la amik kt umah Ibu Gayahnya..seronok Afif tgok kitarang dtg naik keta.(biasa naik moto jer)dia pun tahu kalau naik kreta mesti nak jalan..

Aku ckp ngan hubby nak pegi dekat2 jer..So pegi jelah kt Harbour Place..10 minit jer dr umah..Bila dh sampai..x tau pulak nk mkn kt kedai mana..last2 masuk jer Geylang Kopitiam..bukan Geylang Singapore ya..
Kopitiam ni cam suram jer..mungkin sbb lampu /perhiasan kt kedai ni yg buat nampak cam ni..customer pun boleh2 la..x ramai sangat tp ada laa..

Tengok menu dulu sebelum nak order..En Asmadi nak makan roti bako jer..tekak Puan Sura plak nak makan chicken chop..(nk try sdap ko idok)..

oo..ape tu..

Masa nk nunggu makanan sampai aku snap la dlu..pakai phone jer..susah plak nk amik gambor Afif ni..asyik gerak jer..

duk ngan umi pulak..

Lepas 10 minit..roti pun sampai...boleh tahan jugak rasanya..x sama ngan mamak sebelah tmpt keje aku..rotinya tebal..regenya pun rm2.00..aku pun amik la rasa skit..sbb chicken chop yg aku order blum sampai lg..
sedap roti bakar ni..

Bila chicken chop sampai terus jer aku bedal..x sempat nk snap..rasanya biasa jer..x sedap sangat..ada lagi tempat yg lagi sedap pernah aku makan..beberapa hari selepas itu..anak2 n anakbuahku ada makan kt sini..diarang makan ns lemak ngan rendang..katanya sedappp..nnt nk cubalah..

#apasal la N3 asyik ceta psl makann jer..adoyy..camner nk diet ni..:(


5 comments:

  1. peargh... pegi ngedate ngn Abe Madi.

    Ada gak geylang kat sana ye maksu... hehe Geylang singapoo Pa tak pernah sampai lagi walaupun keje kat sebelah singapoo.. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ape kata Pa blanje m.su pegi Geylang..hehehe..

      Delete
    2. hehehe buleh je maksu... takde hal la. ;D

      Delete
  2. kopitiam cmni minum kopi n roti bakar mmg sedap..kena improved lg masakan chicken chopnya.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..byk lg yg kena improve..barulah ramai customer..

      Delete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)