Sunday, February 10, 2013

Papprik Belut

Salam Semua...Hari ni nak cerita tentang makan belut..Saper suka makan belut??X suka?Dulu pun aku x suka..tengok belut pun geli.eee..tapi bila dah makan sekali nak lagi!! 1st time makan masa bulan puasa kt kampung..(tahun bila pun dh lupa)masa tu x terlintas pun nak makan belut..semasa tengah cari lauk untuk berbuka,hubby ternampak papprik belut..dia pun beli la..masa berbuka tu pakat2 rasa la sikit sorang..weh..sedap rupanya..x cukup!adik ngan mak aku pun suka...

Mulai saat itulah aku suka makan belut..tapi yang dah siap masak la..kalau suruh masak memang x la!!geli seyy!!Setiap kali balik kampung rajin jugak la cari kedai yg jual belut..SUP BELUT pun sedap! tp ada jugak yg masak kurengg!!kena la pandai cari kedai...

Tahun lepas semasa balik kampung sempena anak buah kawin,sempat lagi pegi cari belut..Pengantin Baru belanja.!!Kami pegi 4 buah kreta..Paprik belut dan Sup Belut antara menu utama kami..balun cukup2 memang sedap!!Dok creta ni tringat n teringin pulak nak makan..dah lama x makan.

                                                                                                                                                                                   
ini lah PAPRIK BELUT

#NANTI BALIK  KAMPUNG NAK PEKENA LAGI#




3 comments:

  1. tak pernah makan tapi setiap kali order sup belut mesti makan sup je..belut pulak bagi kawan2 makan huhu

    ReplyDelete
  2. betul ke sedap ni maksu? mintak skit... hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul la Pa..nnt balik kg kita pekena sama2..Pa belanja..hahaha..

      Delete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)