Friday, October 2, 2015

Muhammad Afif Darwisy~Si Budak T..t..k

Assalamualaikum..
Dah petang baru berkesempatan nak timbul..
Tak tau nak bebel apa..tetiba teringat kat budak tek tu...Dah 4 tahun lebih..Masih menyusu badankah dia?Korang rasa?Ada beberapa n3 jugak kisah pasal Umi cuba nak pisahkan susu badan..Berjayakah?Tak!!!..haha..liat sikit si bongsu ni..last-last Umi biarkan jer..lama kelamaan dia sendiri yang tak nak..cuma time malam jer..

Kalau dulu balik kerja..dah jadi macam orang tawanan ..setengah jam tu..harus la menyelak..sampai dia puas.Bila dah 4 tahun ni memang dah tak de dah..dalam kereta pun dah tak minta..cuma..time  malam tu lah..dia cam mengigau..cam lupa..yang dia dah tak hisap..Tapi tak de la lama dia isap..dalam seminit gitu..bila kita kata dah..terus dia berhenti..kekadang bila siang..Umi bising-bising kat dia..tak malu ...malam-malam isap tek umi..dia gelak la..pastu dia cakap ..a'aa..Afif isap tek Umi..

Mengada jer lebih..susu botol ..berbotol-botol minum..tapi time malam dia tak ingat..di tarik-tariknya kita..dah besar..pandai menyelak lagi..aduyai..sabar jelah..

Kekadang memang marah..tapi bila pikir sekali..biarlah..dia dalam proses pembesaran..Umi redho..hihi..anak..oo..anak..bukan senang nak besarkan sorang-sorang..





                                                               manja ngan Along..





Tahun depan nak hantar Tadika..cabaran nak mengajar dia cebok sendiri..dah pernah cuba..last-last suruh kita jugak..adoi..Si bongsu ni..








10 comments:

  1. Dia bukan apa tu.. saja nak mengempeng.. kata org jawa..
    Buat2 leka dia nak tido..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..tapi yg selalunya..time dia terjga malam2..time nak tidur dia suka nak mengentel..heee..tak suka..:)

      Delete
  2. salam jumaat Sura
    cute nye dia tu, lebihkurang mcm cucu kaknoor tapi cucu kaknoor baru 2 tahun nakal nya boleh tahan jugak ni

    ReplyDelete
  3. Sama dengan anak saya la..anak saya baru bebrapa hari lepas cukup 3 tahun...ramai yang kata elok berhenti tapi saya biar je sebab tak menyusahkan pun..dia mintak memang betul2 time nak tidur malam je..kalau siang ,jalan2 ke memang dia tak minta..susu botol pun dia tak minum tu sebab saya malas nak bagi dia berhenti..tunggu la sampai dia sendiri kata tak mau dah...

    ReplyDelete
  4. Untung jadi Afif ni kan... kakak yg cuma tengok gambar pun geram apa ladi kakak-kakak dia. Sura kena bagi ajelah sebab dah tak nak beradik lagi kan... bagi puas-puas nanti bila Afif besar Sura rindu pulak semua ini..

    ReplyDelete
  5. Lamanya kak sampai 4 tahun. Jasmin sekrg dah taknak df kalau siang2. Malam2 sebelum tidur je nak nenen..hehehe

    ReplyDelete
  6. nyelak mintak nenen tp bapak afif x jeless xper., ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..abahnya x de can..wakaka..haha..:)

      Delete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)