Wednesday, April 8, 2015

Kenangan Balik Kampung Hari Itu../#TB

Assalamualaikum..
Sekejap jer dah rabu..kalau sabtu terus best jugak..hihi..nampak benar..terlebih rajinnya..
Bila dah jarang-jarang update ni..rasa tak tau nak merapu apa..Tapi hari ini rasa nak throwback cuti sekolah bulan 3 hari tu.Masa tu kami semua balik kampung.Memang mengidam nak balik..nak tengok keadaan pasca banjir.Last balik bulan 12 tahun lepas..seminggu sebelum banjir..

Malam bertolak tu.En Hubby punya semangat 'drive'..tak de rehat ..cuma berhenti pergi tandas jer..pukul 11.30 malam bertolak ..subuh dah sampai..Kecut dan takut pun ada sepanjang perjalanan tu..laju bebenor hubby bawak...seram pun ada.

Tak mau cakap lebih-lebih..nak tepek gambar .biar gambar berbicara...


 Ini gambar hari pertama sampai..balik dari kenduri..sepupu hubby kawin..Tapi gambar kat kenduri Umi tak amik pun..panas sangat time tu..jadi malas nak amik..teringat pulak Along cakap..pertama kali Along gi kenduri..dengar mengaji..takde lagu-lagu bagai.Kenduri yang sangat ringkas tapi meriah dengan tetamu.

 Bawak mak makan Yati Ayam Percik..

                                                  Ini cucu saudara Umi..Uwais Al Qarni
                              tengok tu..suka sangat bawang jeruk..Umi tak pandai makan..

 Hari berikutnya bawak MIL pulak..makan kat Restoran Terapung Pantai Sri Tujuh..
Ini budak yang dipaksa duduk sekejap..tak leh duk diam..suka tengok air sungai..kebetulan ada banyak ikan..obor-obor pon ada..seronok la dia..tak nak duduk..

 Dah lama Umi tak ke Bebas Cukai Pengkalan Kubur..balik kali ni banyak jugak perabis duit kat sini..nasib kereta bonet dah penuh..kalau tak tak tau apa lagi Umi angkut balik..
                                       berehat sekejap..melepaskan penat bershopping

Cukup la ni..ikutkan memang banyak gambar nak tepek..takut korang muak pulak..:)
Sekian n3 TB hari ni..

9 comments:

  1. mana ada muaknya kak sura.tempek ja gambar banyak2.seronok apa tengok gambar.hehe..sesekali balik kmpg mmg best kan.Kelantan pulak lokasi best unk shopping..pastu kan syok makan luar..bawak mak..sy klu balik kmpg Penang mak pak dah takda..so mmg makan luar sesaja la.huhu

    ReplyDelete
  2. Cantik awak bershawl Sura....nampak berseri gitu....
    Balik kampung sendiri haruslah tak sabar kan hihi.... Mak mesti suka anak cucu balikkan.... So macamana kg Sura selepas banjir ni? Dah Ok ke? Orang cakap Manik Urai belum banyak berubah betul ke?

    Sedap ke Jeruk bawang tu Sura?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kg sura cam biasa..tapi kesan2 banjir..kerosakan jalan tu masih ada..pihak berkenaan tengah membaiki jalan-jalan yg rosak..masih dapat melihat ada rumah yg rosak/senget dek kesan banjir..belah2 ulu tu mungkin lambat sikit pemulihannya sbb kerosakan yg besar..

      Sura tumpang seri Hainom la ..skrg ni baru rasa terer ber'shawl'..hihi

      Delete
  3. amboi kak..sakan berjalan bila sesekali balik bercuti..:)

    ReplyDelete
  4. Comel uwais...sesekali balik kampung memang terasa nikmatnya..rindu bau rumah kampung

    ReplyDelete
  5. bawang jeruk?/saya pun tak pernah makan..

    ReplyDelete
  6. Apa yg best peluang makan-makan bila balik kg. Sura. Selera mesti lebih kan:)

    ReplyDelete
  7. Bawang jeruk macam makan ngn murtabak tu ke...yang tu bunda rasa bunda bolih makan jugak...

    ReplyDelete
  8. el suka bwg jeruk hehehe

    kak sura lawalah pakai shawl meroh hehe

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)