Friday, April 10, 2015

Alhamdulillah...Nak Kongsi Cerita ..Omega Guard

Assalamualaikum semua..
Salam hari Jumaat penghulu segala hari..Pagi tadi dah bukak blog..tetiba idea hilang..kepala jadi kosong..tak tau apa nak tulis..Tak pernah lagi otak jadi tepu gini..mungkin semangat berblog semakin pudar ...Tak kan ku biarkan begini.Blog picisan kesayangan ini takkan terbiar sepi..mesti cari ilham untuk jari jemari laju menari.

Sejak 2 menjak ..sakit kepala sering menyerang..Bermula dengan sinus..pastu sakit kepala bermingu-minggu..naik risau jadinya.Ubat bukan masalah..bila-bila masa sahaja umi boleh amik..bila-bila masa sahaja boleh  jumpa doktor..Ubat penahan sakit..Umi jarang amik..kalau tak tahan sangat baru amik..Setakat sikit-sikit tu Umi tahan..Apa yang Umi risau takut darah Umi naik(bp)sebab Umi memang ada darah tinggi..selepas melahirkan Afif..darah tinggi terus melekat..sampai kena tahan wad masa dalam pantang.Bermula episod makan ubat darah tinggi dalam hidup Umi..Tahun pertama makan..selalu monitor bp..seminggu sekali umi cek dengan doctor..Selalunya menghampakan..nak dapat bp cantik lepas makan ubat pun susah..selalunya 140/90..gitu la selalunya..yang bawah 90 tu..memang tak berubah..nak dapatkan 80..tak dapat!

Bila Umi aktif Shaklee..Umi pun amik la omega..banyak lagi yg Umi amik..tapi untuk tekanan darah Umi..Umi amik Omega Guard..Ikutkan set darah tinggi..Umi kena amik..garlic..untuk bagi tekanan darah kita stabil.Tapi tu la..kadang-kadang makan kadang-kadang idok..hihi..Dulu Umi amik sebiji jer Omega..walaupun tahu kena ambil 3 biji(sayang oo..mahal..:)).Tapi bila Umi mula amik 3 biji sehari..sekali telan..Bp Umi semakin cantik..dua minggu lepas 130/80..dan hari ini 120/80..Ubat darah tinggi pun Umi dah tak amik dekat 2 bulan..Umi stop..doc pon cakap takpe..tapi kena selalu monitor..memang tak susah pun.Umi ni yang malas nak jumpa doc..malas nak kacau..bila tengok doc sibuk manjang..

Sebenarnya Umi gembira hari ini..sebab bp tu..Ini yang nak share ngan korang..betul Umi jual Shaklee..bukan semata-mata keuntungan ..tapi kegembiraan Umi bila dapat kongsi dan sama-sama dapat merasakan kehebatan Shaklee.

Nak tau camne Umi boleh makan 3 biji..ceritanya..Umi tetiba sakit lutut sebelah kiri..sampai kalau jalan macam orang tua..malunya..sebab Umi ni bukannya tua cam umur 60-70..doc inject sejarum..makan ubat..then baik..sebulan lepas tu kena lagi..sama!sampai nak jalan pun sakit sangat..doc suruh amik omega lebih sikit..katanya elok untuk sendi..lepas Umi amalkan ..hasilnya lutut dah tak sakit..dan dalam masa yg sama bp Umi ok!syukur sangat..



                                          elok sangat bagi kat anak-anak..pelajar-pelajar.

3 comments:

  1. selain jana pendapatan..utk kualiti hidup kesihatan tubuh badan sendiri..terbaiklah kak sura!

    ReplyDelete
  2. Betul kata sura lebih baik kita amalkan makan vitamin dari mkn ubat. Kak zai memang mengamalkannya dari dulu lagi. Mungkin klau tak mkn tak tahu mcmana sebab ramai rakan2 yg sebaya dengan kak zai mengidap macam2 penyakit.

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)