Wednesday, December 10, 2014

Balik Kampung:Kenangan Di Pantai Sri Tujuh..

Hari sabtu dikampung tak banyak aktiviti yang dapat dilakukan,.Pagi tu Umi hanya menolong mak kat kedai kopi..Dapat jugak beramah mesra..dapat jugak membetulkan lidah balik..haha..dah tak berapa pure cakap Klate..Kalau Cik Abe rasanya masih pure lagi..sebab kalau kat Selangor pon orang boleh tahu dia orang mana ..kuat sungguh bunyi budunya..(maaf sayang sebab mengata awak..ampun).

Tengaharinya pon tak tahu nak buat apa..masing-masing nak berehat..terbaring jer..dengan cuaca yang panas membuat kita rasa malas nak ke mana-mana.Dalam duk berguling kat ruang tamu tetiba dengar suara Apih..suami kepada anak buah..rupanya dia bawak air nyo..(air kelapa)yes!kalau dapat keropok lekor memang menyangkut la..air kelapa + keropok lekor!

Petangnya Umi ke Pantai Sri Tujuh..kononnya nak jenjalan je kat situ..melihat ombak laut China Selatan...tapi..


                                                           tak tahan tengok air..

Dah la tak ada bawak apa-apa..sebab tak plan nak berbasah-basahan kat situ..nasib Afif sorang jer yg lebih yang lain-lain hanya basah sikit jelah..tu pon abang Aqil mintak jugak nak mandi..Umi cakap tak boleh sebab tak bawak apa-apa..

Sebenarnya niat nak bergambar je kat situ..







Bersambung lagi..makan Papprik belut dan sup Belut!

19 comments:

  1. SA suka laut..tp musim hujan ni macam x syok lak nak lepak kat laut kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau hujan memang cancel ler ke pantai..kebetulan hari pergi tu..cantik jer cuacanya..:)

      Delete
  2. Wah bestnya kak dpt minum air nyo... Pastu pulak pergi pantai. Memang best :)

    ReplyDelete
  3. Alahai Sura ni pun satu. Mana boleh tengok pantai tak mandi. Kesian abang Aqil. Afif jugalah yg untung ye:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la..cam teragak2 masa nk pergi tu..nak bwk ke tak..tapi kalau mak sura tahu memang dia bising..dari dulu lg dia tak bagi anak cucu mandi laut..nak2 kat situ sebab dh byk mkn orang..:(

      Delete
  4. hehehehe.. xtvt kita sama lah Kak Sura.
    Kalo balik kampung mesti nak gi pantai. dapat hirup udara pantai pon ok dah. kalo dapat lepak sambil pekena sate ikan lagiii best.. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini pegi time perut kenyang..kalau tak mau jugak..udang ,ikan celup tepung..ditambah keropok lekor..kali ni pegi jimat! tak kluar duit..:)

      Delete
  5. saya suka pantai jugak. nanti balik kg ni nak ajak husband g pantai irama. makan sotong celup tepung.

    ReplyDelete
  6. balik klate ye kak sura..rugilah tak bawak baju mandi,klu tak dah tentulah berkubang sakan si aqil tu..sian dia,tak acik afif mandi sensorang.hehe

    ReplyDelete
  7. Bulan September lepas kak zai ada pergi ke pantai Sri Tujuh. Jalan2 lepas tu makan kat restoren terapong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak Zai..kalau dulu restoren terapong tu memang wajib singgah setiap kali balik..skrg ni jer tak..

      Delete
  8. pernah lalu kat pantai tu.. naik moto jalan2 tepi pantai dari pantai sri tujuh sampai la kat muara sungai golok, yg ada galeri apa ntah kat situ, x igt nama dah.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. menyusuri pantai sri tujuh..sampai ke pantai Geting...kadang2 buat jugak..tapi kami naik kereta..:)

      Delete
  9. Mak Sura bukak kedai makan yeh.....makanan apa yg dijual Sura.....
    Dekat ke rumah ngan pantai?.
    Haha....budak kecik sudah geram tengok air!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala..mak berniaga air jer..kalau masa dulu2 memang ada buat kuih muih..nasi..skrg dia tak larat...makanan semua orang lain yg letak..
      Pantai tu lebih kurang 7 km dari rumah..:)

      Delete
  10. paprik belut sup belut
    el nah mkn laksa belut je..tu pun termakan abis baru tau ada taruh belut..ekekeke

    ReplyDelete
  11. mmg best mandi laut..
    tp kat area lya ni, bln 12 x sesuai..sbb ombank besar sikit

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)