Thursday, July 17, 2014

Iftar 17 Ramadhan..

Assalamualaikum semua...hari ini dah 19 Ramadhan..kejap jer masa berlalu..kenapa terasa sekejap sangat masa berlalu..tak dan jugak la misi Umi...pada awalnya Umi bersemangat tapi bila dah ditengah Ramadhan...mula la terasa malas sikit..sebuk sikit..mengantuk banyak!..macam-macam lagi..moga masih berkempatan buat Umi..Ya Allah bagilah aku kelapangan waktu..

Berbalik pada tajuk..17 Ramadhan hari tu..sempena cuti Nuzul Quran..bos Umi mengadakan majlis Iftar..tapi kali ini bukan dirumahnya seperti kebiasaan tahun2 sebelum ni..kali ni di buat dekat Restoran yang dekat dengan rumah kami semua..kat dalam kampung jer...Kalau Umi jalan kaki jer..Bos pun sama ..jalan kaki jer..Restoran Muara Asam Pedas..Pada mula bos cakap nak buat kat situ..Umi rasa cam tak best..sebab bagi Umi lauknya biasa2 jelah..dah jemu..Tapi bos cakap lauk pauk tempah Muara Ikan Bakar yang kat Tanjung Harapan..Fuhh lega..baru la ada semangat sikit..korang pernah dengan Muara Ikan Bakar kat Tanjung Harapan?Kira femes jugak la..kalau datang Port Klang..ramai yang cari Muara Ikan Bakar tu..cuma yg kat kampung Umi ni restoren anak dia..Memang banyak cawangan..kat Putrajaya pun diarang dah ada bukak cawangan.

Petang sebelum berbuka tu..Umi keluar ke JJ..nak cari sepasang lagi baju buat abang..adik punya dah cukup..punyalah ramai manusia..time nak membayar pon azab..lama gak beratur..

                                                            budak ottoman boring ...
aksi ottoman lagi..

Bila dah kat  Mall..biasalah..teralit..balik-balik dah dekat pukul 7..cepat2 solat Asar terus pergi Muara..Big bos dah bising..ramai lagi yang tak datang..







 Menunya..Tom Yam Udang,Ikan siakap ,Udang Dan sotong celup tepung..sayur,telur goreng, dan buah buahan sebagai pencuci mulut.Abang yang tak berapa suka udang tetiba jadi suka..katanya senang nak makan sebab besar..amboi..nak suruh abah beli udang besar la tu..kalau kat Pandamaran 45 hengget sekilo..bising la abahnya kalau Umi request udang besor..seingat Umi pernah dalam 2 kali jer hubby beli udang besar..

Apapun syukur alhamdulilah dengan rezeki berbuka kami pada hari tu..puas makan lauk..nasib Umi amik nasi sesenduk jer..lauk yg lebih..kalau tak rugi lauk tu byk tak abis..Umi pun tapau gak sikit bawa balik..bos yg suruh..hehe..

#Umilagi suka kalau bos buat kat rumah dia..tapi sebab bos penat nak buat camner.#

12 comments:

  1. big bos belanja berbuka ye..best nyer...

    ReplyDelete
  2. untungnya bos nk belnja..
    kita kilng cina.. tak adalah.. huuhu.. raya cina pun tak de..huk..

    ReplyDelete
  3. Bagusnya big boss Sura. Siap boleh bawa keluarga itu yg rugi akalu tak pergi.

    ps: budak ligat tu kakak geramlah. tapi kakak suka kalau sura buat gambar macam ini kakak dpt tengok keletah dia:)

    ReplyDelete
  4. Rezeki namanya tu hehe.....tak yah masak! Berapa orang staff yg dijemput Sura?...
    Sedap weyh....ikan siakap tu Sura...tetiba teringin nak makan gerai tomtm hehe....Penatlah Umi kalau buat kat rumah....nak mengemas lagi berkecah rumah lagi....senang kat kedai orang kemas hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu..dapat cuti masak..x yah nk mengemas..
      biasa bos jemput semua staff bersama keluarga..:)

      Delete
  5. bestnya berbuka di luar. nampak lauk tu pun menyelerakan!

    ReplyDelete
  6. best la dapat makan ramai2.. bos belanja pulak tue kan...=D

    ReplyDelete
  7. wahhhhh mmg bagus bos akak ni... buat buka puasa beramai2...

    udang besar, rege pon besar abang he3...

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah..murah rezeki bos akak belanja kan.. sedap2 nmpk makanan tu... :)

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)