Monday, July 21, 2014

Cerita ceriti..

Assalamualaikum semua..
Semalam sibuk..hari ni pun sibuk..hari ni sibuk yang buat sendiri..pagi tadi Umi ke Shaklee Homeoffice..beli produk sikit..nak online takut lambat sampai ..sebab nak  raya..jadi kenalah beli kat sana.

Semalam sibuk memasak..pagi-pagi Umi ke pasar dengan Cik Abe..balik jer terus masak..petang tu keluar..Last shopping..Umi nak berjubah raya ni..baju kurung yang Umi buat tu tak glamer..walopon rege kainnya boleh tahan..beli kat jakel..Jadi Umi ubah fikiranla tak nak pakai baju kurung tu..nak merasa duit tok laki la puloks..Baju kurung tu nanti nak suruh biras Umi jahit manik..kasi glamer sikit..biras Umi pulak kat kelantan maka lepas raya jelah..tak pon pakai dulu baru jahit..

Ingat malam minggu nak buat kuih..dah keluarkan butter..last2..masuk balik..sejak retua ni..mata tak tahan..nak tido awal jer..maka projek kuih raya tertangguh lagi..(baru buat sejenis je)..Petang semalam alang2 bershopping maka umi beli jugaklah kuih raya sikit nak buat balik kampung ..takut Umi tak sempat sampai hari nak balik ..kesian pulak mak kat kampung..dia dah tak larat buat kuih..kalau dulu-dulu memang dia rajin buat kuih.

Pening dah sebenarnya ni..rasa cam tak cukup masa dah..cepat betul masa berlalu..sekejap jer ramadhan dah nak abis..sedihnya...

Okla n3 merapu harini..layan gambar puloks..

                                                    sempat berposing sebelum naik kereta..
                                                                   ini kes dah mengantuk..

  juadah berbuka semalam..nasi belauk kelate,jemput-jemput(yg Umi masak)ayam panggang(beli)

#posa-posa ni..malas nak amik gambar..tapi paksa diri jugak ler..tak syok pulak n3 tanpa gambar.#

9 comments:

  1. Kakak pun suka berjubah Sura. Lebih selesa..
    Afif kalau tak tidur ligat.. bila dah mengantuk terus terlentuk:)

    ReplyDelete
  2. Alolo comelnya.. rajin yer akak nk buat biskut raya.. macam farah yg tak rajin nie beli jer la jawabnya..=D

    ReplyDelete
  3. berjubah lah raya nih yer kak~
    zura dengan baju kurung moden beli siap jer.
    x sempat nak gi tempah dh. anak beranak beli siap jer.

    kuih raya zura buat mana yang sempat jer kak~
    buat pon sikit2 jer. ade gak kuih tunjuk2.. beli kuih yang x reti nak buat cam almond london.. hehehe

    ReplyDelete
  4. entri bergambar lebih menarik... tambah2 si hensem tu, sukala rambut perang macam tu. oh sura nak berjubah ye, memang trend skarang ni. ayu la sura di pagi raye :)

    ReplyDelete
  5. saya pulak posa2 ni malas up entri..

    ReplyDelete
  6. nampak macam kari , ikan apa tu ea..sura ? lama x buat kari ikan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu bukan kari..itu gulai ikan tongkol..orang kelate panggil gulai nasi belauk..hehe..:)

      Delete
  7. nasi berlauk memang sedap! masa Ros kat office lama, ada akak sorang tu rajin buat...

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)