Monday, July 7, 2014

Aku Yang Pelupa..

Assalamualaikum semua..masih duk kelam kabut nak cari masa..hehe..
kejap jer puasa tup-tup dah 9 hari..tak terasa pon..mungkin sebab busy bebenor..sampai tak rasa..
Memang busy..sampaikan Umi boleh lupa nak amik Abang balik sekolah..(mggu lepas)Biasanya abang transit kat umah ibu tapi bulan puasa ni dia keluar awal..Umi skip la sebulan ..lepas raya baru duk balik..dan sebab dah lama tak amik anak sekolah ..tu yg jdi cam tu..nasib baik Cik Abe tanya kebetulan dia balik awal..tupun dah 20 lewat..Ya Allah ..memang betul2 Umi lupa..bising la Cik Abe..memang salah Umi pun..nasib la tak de apa2 berlaku..kalau tak memang tak boleh nak maafkan diri sendiri...

Masa openday sekolah agama pon Umi boleh lupa..kesian kat abang menunggu sampai semua orang balik..apa dah jadi ngan Umi pun tak tau..harap lepas ni Umi lebih beringat.. umi dah set reminder dah ..
takut berulang lagi..

Kejadian yang berlaku pada Umi betul-betul buat umi tersedar..kerana kelalaian..macam-macam boleh berlaku..cuma dalam kes Umi..alhamdulillah..tak de apa-apa..baru Umi berfikir..macam tu la orang boleh lupa tinggal anak dalam kereta...sampai meninggal sebab terlupa..lepas ni kena fokus..memang lumrah manusia terlupa tu biasa..siapa yang tak pernah lupa dalam hidup dia..tapi kita tak nak kejadian yang tak diingini berlaku disebabkan sikap kita yang pelupa..

#haru betul umi ni..masa abang balik sekolah..dia ckp nak bukak posa sebab panas..tanpa cakap byk terus amik air dan minum..abahnya pun tak bagi Umi bising2 kat abang..takpelah mungkin salah Umi..sebenarnya Umi rasa abang protes ngan Umi sebab lambat amik dia..biasanya dia puasa ok jer..#
                              abang yang malu-malu tu..nyorok bila nak amik gambar

8 comments:

  1. Siannya kat abang, umi boleh lupa... nasib lah x lama sangat ye... kalau berjam2 tunggu, haru... :)

    ReplyDelete
  2. kena makan kismis 7biji smula ni kak he3

    ReplyDelete
  3. alahai macam mana boleh lupa..kesian abang..takpelah benda dah nak jadi..lepas ni kena beringat la kan kak sura.semoga kejadian sama tak berulang.Ameen

    ReplyDelete
  4. Syukur alhamdulillah abang tak ada ape2. Jadikan pengajaran ya umi. Tak nak lupa2 da tau lepas ni ;)

    ReplyDelete
  5. alahaaai...pemalu rupanya sibujang hensem tu..

    ReplyDelete
  6. alahai..knapa ni kak?bnyak sgt fikir tu..take a rest kak..:)

    ReplyDelete
  7. Dah terlupa nak buat macamana kan Sura tp kesianlah dia menunggu tu...Sure umi kena marah ngan abang ni hehe

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)