Wednesday, June 18, 2014

Menggamit kerinduan..

Sejak akhir-akhir ini..Kerinduan sentiasa menyapa di hati.Terasa sayu setiap kali perasaan itu hadir..Bertemankan airmata tiap kali mengingati..Rindunya pada bonda tercinta..

Maafkan aku..
Diwaktu kau memerlukan ku ,aku tiada disisi,
Menemanimumu ketika  dimamah sepi..
Makan minummu diurus sendiri..
Sakit peningmu ..tidak kuketahui..
Kau bersendiri..

Mak..
Maafkan aku..
Aku tidak berpeluang memberi khidmatku..
Jauh dilubuk hati terasa sayu..membiarkan dirimu..


Dah la tu..buat sajak sikit ..air mata dah berjurai-jurai..menci la..tak boleh ditahan-tahan..tak leh nak sambung lagi dah..huhu..Ya Allah..hanya tuhan yang tahu betapa aku rindu pada mok...rindu sangat ko mok..tak sabar nak balik jupo mok..cepat la masa berlalu..nak balik kampung jupo mok..

3 mingu lepas..anak buah cakap mak tak sihat..4 hari tak bangun..Rasa time tu jugak nak balik.kalau boleh terbang..nak terbang dah..bila cakap ngan mak..dia cuma cakap dia tak sihat jer..

Hari ni rasa gembira bila tengok gambar mak ngan cucu-cucunya kat Fb..lega bila tengok mak dah sihat..anakbuah bawak neneknya pegi makan-makan..

               mak dan cucunya Sarah

mak dan cucunya Ain

#mak nak dapat cicit yg kedua hujung bulan ni#

11 comments:

  1. sajak tu buat saya teringat mak saya la...sedih...

    ReplyDelete
  2. Untungnya masih ada ibu. Doa ibu tiada hijab

    ReplyDelete
    Replies
    1. niat dihati nak berkhidmat dan menjaga ibu selagi dia masih ada..tp apakan daya..:(

      Delete
    2. Berbaktilah kak selagi Ia masih ada. Saya tiada lagi ibu dan ayah

      Delete
  3. Alhamdulillah, sihat dah mak K Sura...
    Cam nrl plak, mak dok ada je ngan kita hari-hari... hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. untungnya Nurul..mak kaksura tak nak duk ngan akak..suka duk kg..

      Delete
  4. Berair laa plk mata ni pepagi..Puasa ni nk blik laa jenguk mak ayh...iskkk

    follower#271

    ReplyDelete
  5. Betul Sura...ada masa kita rindu ngan mak....ada masa sebok ngan family sendiri tak sempat nak rindu mak hehe....
    Patutlah Afif putih....selain ikut mak ayah dia, dia ikut nenek dia

    ReplyDelete
  6. Rasanya Afif ni ada rupa neneklah...

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)