Tuesday, April 8, 2014

Adik..Maafkan Umi..


Sambungan cerita pasal harijadi Afif..N3 sebelum ni Umi bercerita pasal pengalaman Umi sepanjang mengandung sehingga melahirkan Afif..Hari ni nak berkongsi cerita lagi..Masa harijadi Afif..2.4. hari tu dia demam..batuk dan sakik tekak..suara pun dah berubah..Umi tak de buat parti ..cuma Umi buatkan sebiji kek yang tak seberapa untuknya..Umi memang bukan pakar dalam membuat kek ni ..maafkan Umi .adik,..sebab keknya tak cantik..hanya itu yang termampu..Kami nyanyikan lagu harijadi untuknya..memang terpancar kegembiraan..tapi Umi tak pasti Afif mengerti atau tidak yang umurnya dah 3 tahun..







Berkali kali dia suruh kitarang nyanyikan lagu happy besday tu..rasanya ada dekat 5-6 kali..seronok agaknya ..tapi langsung tak menjamah kek tu..kek tu hanya buat syarat jelah..makan kek memang dia tak suka..masa beli kek SR pun langsung tak dirasanya..dah 2-3 hari kat petiais baru nak rasa..tu pun semulut jer..

 Di sebabkan tak sihat Afif..tak berapa nak makan..jadi malam ahad hari tu dalam kul 11 malam..Umi bawak dia makan KFC..dia memang suka pergi situ..tapi makannya tak seberapa..ayam seketul tak pernah habis..hanya sedikit jer dimakannya..yg dia suka coleslow..itu pun sikit jer makan..mungkin tak sedap mulut..tapi umi masih lagi lega sebab dia nak makan..bukannya masa kena tangan,kaki dan mulut hari tu..langsung taknak makan ..ulser byk dalam mulut..

Semalam Afif dah sihat seperti biasa..dah nak makan kata ibu pengasuhnya..Budak-budak..dah kena demam cepat sangat susutnya..memang nampak sangat susutnya..kesian tengok.


abah melayan Afif..
#leganya bila anak dah baik demam#senanghati#

12 comments:

  1. Happy Belated Bday Afif~ sori lmbt wish.. hehehe. best pulak tgk pic boleh gerak2. :D

    ReplyDelete
  2. afif oh afif..moga cepat sembuh yer..:)

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah dah sihat ni ada seleralah sikit Sura. Budak biasa kalau tak sihat memang payah nak makan..

    Moga Afif terus sihat..

    ReplyDelete
  4. pandai kak sura buat kek, nampak sedap.. semoga afif sihat seperti biasa dan kembali berselera makan..

    ReplyDelete
  5. alahai, ciannye afif. standard kot, bila naik jer setahun...sakit. macam naz jgk haritu. bagusnya afif, nk jgk makan coleslaw, adik2 naz...sayur jer, buh tepi.

    ReplyDelete
  6. betol tu kak Sura. kalo anak x sihat memang kita susah hati sangat kan.. kalo dia x mo makan lagiii susah hati.. rasa nak ngalir jer air mata tengok dia huhuhu.

    Akak buat sendiri kek tuh?
    nampak sedapppp sgt!
    terliur pulak. zura neh penggemar coklat.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. malu la..kek tu x chantik pon..tapi buat penggemar coklat ..bolehlah..itulah kali pertama buat kek harijadi..

      Delete
  7. Happy belated birthday afif...dah 3 tahun ye kak..patut makin ensem..sedap je tgk kek akak buat tu..:)

    ReplyDelete
  8. Happy belated birthday Afif.
    wow.... kek yg konon x pandai buat tu sebenarnya awesome ♡♡♡

    ReplyDelete
  9. Demam nak dapat kepandaian kata orang tua... :D
    Happy belated birthday Afif... Semoga menjadi anak yang soleh yer... :D

    ReplyDelete
  10. zura pun tak pernah buat besdey party utk anak2 zura..hihih

    budak2 klu demam sikit je mmg trus susut berat bdn... anak2 zura mcm tu la.. hadoi..tkperla, kos dh sihat drpd demam nnt mesti dia lg pandai & lebih sihat.. in sha allah...

    ReplyDelete
  11. cantik la kek tu..y penting buat sndiri kan..happy belated to afif..

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)