Tuesday, December 17, 2013

Pulut Durian

Petang ni nak cerita pasal pulut durian..dah lama tak pekena pulut durain..2 minggu lepas pegi pasar malam(cerita basi)ada pulak jual durian..apa lagi beli jelah..En somi beli 3 biji jer tapi besar2..Isinya cukup puas hati..minggu sebelum tu pun ada beli jugak durian..tapi tak sempat nak masak pulut..durian dah habis..
Kali ni beli memang niat nak makan pulut durian..






Tu dia...inilah cara makan kami sekeluarga..pulut tu pun jadi kuning sebab masak bekas periuk ada kunyit..nak cepat..tak sental periuk tu betul2 tu la jadinya...apapun cukup puas hati..


11 comments:

  1. Sedapnya kak,ada lebih x,saya dtg t.hihi

    ReplyDelete
  2. telan ailio nengok pulut durian pepagi ni...sedapnyer..

    ReplyDelete
  3. Aduh kak...sedap nya pulut durian ni...dah lama tak makan ni..hehe...:)

    ReplyDelete
  4. Ya Ampunnnnnnn... sedapnye kak Sura!!
    terliurnye.. Kak, santan tuh santan kosong jer or campur pape?? nak buat jugak lah weken nih. ahahahahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. santan tu letak garam sikit..akak masak api slow..setengah orang tak masak..:)

      Delete
  5. ya allah...x leh tahan tgok durian tu la...geram jer hati tgok....

    ReplyDelete
  6. okeh.. akan di cuba nanti.. mekasih~

    ReplyDelete
  7. bila tgok pulut sdurian teringat aruah mak pak..klu musim durian mesti aruah pak beli durian soh buat pulut durian..sy yg tak berapa suka durian ni pun klu pulut durian makan kemain byk.hehe

    sedapnya..tp tak pernah buat sendiri..style aruah mak,pulut makan dengan santan n gula..takde la pulut kuning macam kak sura ni

    ReplyDelete
  8. arwah ayah suka btol mkn pulut durian...hohhhohoh

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)