Friday, December 13, 2013

Jumaat Suda....

Assalamualaikum semua..rasa cam dah lama bebenor tak berupdate...Alhamdulillah hari ni dpt jugak curi masa..Dalam minggu ni hari ni baru sempat nak menaip..cerita byk nak keluar tapi dah terperam seminggu..hehehe.Mula-mula layan dulu muka budak Afif ni..semakin besar semakin byk keletahnya..

                                                             encem tak...cam garang jer muka..



                                           macam biasa..nak makan sendiri..
                                           orang pakai sudu dia pakai garfu..
Sekarang ni Afif dah tak pakai diapers...dah pandai cakap..tapi ada masa dia tak nak cakap..tau2..basah jer..pernah masa angin kus kus dia datang..dia sengaja kencing atas riba Umi ..masa tu dah la Umi tengah makan sambil dia duduk kat peha..nak makan susah tau2 ngan umi basah sekali..sengaja dia kencing sebab umi tak layan dia masa tu...geram jer...

Pernah sekali dia keluar ngan Ibu Gayah..Ibu dia akan pakaikan diaper .tapi dia tak kencing2..sampai rumah Umi..terkepit kepit..tak dan dan..Umi cakap kencing la dlm diaper tu tapi dia taknak..mungkin dah tak selesa..dah pandai la tu..suka la Umi..dah tak yah beli diapers..hehehe..

Ni nak cerita pasal abang Aqil sikit..asyik cerita Afif jer.kang besok2 Aqil tengok blog Umi asyik cerita pasal adik jer..Alhamdulillah seminggu lepas khatan hari tu Abang Aqil dah boleh jalan2 ikut Umi dah..bebirdnya pun ok..takde masalah.pandai Umi dia jaga..hehehe..puji diri sendirik..(bila lagi nak puji)..


Gambar2 hero-hero ni amik masa cuti besday Sultan Selangor hari tu..pegi Giant..si abang nak beli memorycard baru untuk PSPnya..dah sampai kesana masuk gak supermarket..tengok2 baju skolah abang..ingatkan nak beli skali ngan Along dan angah..tp bila dah belek2 tu belilah jugak..

     selalunya beli Canggih sepasang dan yang tak brape canggih sepasang..yg tak Canggih beli kat Jalan Taiping Klang..memang murah kat situ..
#KakTon-KakTon semua dah buat persiapan anak sekolah?Umi beli sikit2 jer dulu...:)#

14 comments:

  1. Bagus kak Sura beli baju sekolah anak2 awal. Nanti taklah berebut kan...

    ReplyDelete
  2. anak akak ni memang comel la... geram tengok pipi dia rasa cam nak picit2 hehe

    ReplyDelete
  3. amboi afifi dah macho,dh free diapers.abg aqil lagi la macho,bebird dh selamat potong.haha..

    sy belum lagi kak sura.igt hari ni klu sempat nk beli brg2 sekolah aiman..dok timing cari masa sesuai je..almaklum la sibuk mengalahkan menteri.hehe

    ReplyDelete
  4. dulu masa sekolah pernah dgr kawan2 pakai canggih ni. tapi diri sendiri tak pernah pakai

    ReplyDelete
  5. wah..afif dah pandai berdikari..:)

    ReplyDelete
  6. Sura tinggal di mana ya..macam dekat je..Che Mid di Meru

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sura duk p.klang..kg raja uda...:)
      memang tak jauh la Che Mid..In Shaa Allah satu hari nanti boleh kita jumpa..

      Delete
  7. saya belum shopping baju sekolah lagi... hu hu hu.... busy... amboi spek mata hitam nya besar, macam AA pulok

    ReplyDelete
  8. Isnin sudah~... skarang musim persiapan kembali ke sekolah. belum merasa lagi shopping beli baju sekolah, cuma pernah ikut mak gi shopping baju sekolah utk Ferul je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tggu beli baju anak sendirik pulak..hehehe..bila la tu..?

      Delete
  9. Lama x ke sini,bercuti seminggu.syoknya kena kencing.,hihii.
    Saya pun bru je beli bju sek ank2,tp yg x canggih la..hihii,suke bli kat MU je

    ReplyDelete
  10. hahaha.. kencing atas riba? haha/.. lawak2x..
    btw,, saya suka gak baju canggih.. selesa amat

    ReplyDelete
  11. ensem Afif ni kak.. suka tgk gaya2 dia tu...comel je pkai spek..hehe..
    OK lah beli awal baju sekolah kan.. kang klu akhir2 baru nak beli tak sanggup nak bersesak plk...

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)