Thursday, October 24, 2013

KOLAGEN SHAKLEE

Selamat petang semua..rasanya dah lama Umi tak cerita pasal produk Shaklee..Hari ini nak kongsi pasal satu lagi produk hebat dari Shaklee.Jom tambah ilmu pasal Kolagen..

Apakah Kolagen?
Kolagen merupakan protein yang paling banyak terdapat didalam badan manusia.Malah ,ia menyumbang kepada kira-kira 75% berat dalam tahap kulit yang sihat.Tahap Kolagen yang sihat menyerlahkan rupa yang sihat dan menampilkan susuk tubuh yang muda.

Sebab dan Kesan Kehilangan Kolagen
Semakin usia meningkat,kolagen di dalam badan semakin berkurang.Pengurangan kolagen menyebabkan kedutan dan munculnya tanda-tanda penuaan lain seperti:


  • Kulit berkedut,kering dan melayut
  • Kuku rapuh dan tidak kukuh
  • Rambut halus dan gugur
Sekarang ini..semua dah tahu apa itu kolagenkan?Penting tak?Terdapat banyak pasaran Kolagen kat luar sana..ada yang mahal..ada yang murah..tahu tak kenapa ada yang mahal ada yang murah?Ha..Ini yang Umi nak kongsi..bergantung kepada bahan yg digunakan,sesetengah produk tu juga melalui proses yang banyak..tengok syarikat la..ada yg buat R&D..ada yang tak..

Shaklee melabur banyak duit untuk R&D..sebab tu la produknya sangat2 bermutu..dan dijamin..berbalik pasal Kolagen..Shaklee mengeluarkan produk ni pada tahun lepas(kalau tak silap Umi).Antara bahan utamanya ialah Sisik Ikan Merah.(Sisik ikan merah ialah sumber premium kolagen dengan penyerapan lebih tinggi dan pencemaran yang lebih kecil berbanding dengan kolagen binatang).Banyak lagi bahan2 yg lain..tapi Umi tulis yang utama jer..kat bawah ni Umi copy paste dari Shaklee

Collagen Powder
 
Untuk rasa lebih sihat, kulit lebih muda menawan

Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

Tujuh bahan utamanya termasuk, ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerangkerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran.

Shaklee Collagen Powder mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran anda. Setiap hidangan dipek di dalam satu uncang untuk memudahkan anda menggunakannya secara segera pada bila-bila masa dan di mana saja.



Kolagen membentuk 90% protein matriks tulang2 dan dua pertiga dewasa tulang rawan artikular.Oleh itu,kehilangan kolagen juga boleh menjejaskan kesihatan tulang2anda dan sesendi..Tulang tulang akan mejadi lemah dan sendi menjadi kaku..

*ada customer beli untuk suaminya yang patah tulang..alhamdulillah penyembuhannya amat cepat..sebelum ni dia amat risau apabila Doctor bagitau kat dia tulang suaminya tu seolah-olah lambat nak pulih..cepat2 dia cari alternatif lain..dan akhirnya bertemu dengan produk shaklee ni..:)

Ramai yang beranggapan kolagen ni semata-mata untuk kecantikan..sebenarnya ia lebih dari itu..mata kita..tulang kita..semua memerlukan kolagen-Doc cakap ngan Umi..Setakat ini saja perkongsian Umi..Apa2 nak tahu lebih lanjut boleh hubungi Umi ya..

9 comments:

  1. bila bergelar blogger bru sy knal produk ni..slma ni kat tv xpnh plak jmpa =) hak r la..ptt la akak ni awet muda..umur akak berapa?? ntah2 sma dgn umur ibu sy he3..

    ReplyDelete
  2. rambut gugur tu mmg masalah bagi kebanyakan org..naik tension tau.hehe

    ReplyDelete
  3. Ni mmg produk hot skrg..kolagen ni mahalkn kalau x silap dkt 300 kot..
    Lau nk cntik bole la cuba..hihii

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang harganya mahal sikit..tapi akak jual tak amik untung runcit sangat..:)

      Delete
  4. Bagus kan kolagen shaklee ni..ingat nak beli juga cuma tak terbeli2 lagi..haha

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)