Thursday, October 24, 2013

Kongsi Rasa

Salam buat semua..hari ni mood cam tak happy jer..bukan apa..pasal terbaca dan menonton banyak tragedi yang tragis semalam dan hari ini..Sebab tu Umi nak kenkawan semua rasa apa yang Umi rasa saat ini..Moga lepas coretan ni,Umi rasa lega sikit..

Tak taulah sejak dah jadi mak orang ni hati cepat jer tersentuh bila dengar berita-berita yang menyayat hati..semalam kita disajikan dengan berita bunuh..mayat dalam beg,kes banjir di Cameron Highland yg meragut nyawa..dan pagi tadi..Umi baru terbaca kes tembak pegawai bank..Bila melihat gambar2 pegawai bank tu bersama keluarganya..hati ini makin tersentuh..Ya Allah..sedihnya..tentunya suami dan anak2 arwah tengah bersedih tatkala ini..semoga mereka diberi kekuatan dengan ujian ini ..

Ini saja perkongsian rasa Umi hari ni..harap-harap lepas ni Umi tak pikir2 sangat pasal tu..:(

#tepek pic yg tiada kaitan..tapi dapat membuat Umi tersenyum..

15 comments:

  1. Betul kata Umi. Dua tiga hari ni macam-macam berita sedih di media massa. Harap-harap keluarga mangsa kejadian tabah menghadapi dugaan.

    ReplyDelete
  2. Betul Sura... melihat dari satu tragedi ke satu tragedi rasa terkesan di hati kita. Melihat berbaju sedondon biru di hari raya mestinya gambar terbaru - sayu rasa hati..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedihkan bila tengok gambar mangsa bersama keluarga:(

      Delete
  3. ada jugak dengar berita psl pegawai bank mati ditembak. kadang2 'zikir' syukurlah malaysia aman tu takleh di guna pakai dah.

    hmm, naz yg tak jadi mak org lagi pun slalu sayu hati kalau dengar berita2 sedih. hmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila agama diletak dibelakang.gitulah jadinya..:(

      Delete
  4. takutnya dengar brita2 mcm tu...moga Allah jauhi kita smua dari perkara2 begitu..aamiin

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang takut Nor..hanya mampu berdoa semoga kita semua dijauhi perkara2 begini..

      Delete
  5. betul tu kak..kdg2 terbyg jgak cmnelah kalau kena kt kluarga kita..pasti sedih..Malaysia skrg ni dah bnyk kes bnuh kn..rsa mcm dh xselamat je..kenalah berhati..yg pntg kita sllu doakn kesejahteraan keluarga kita =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu Fais..banyakkan doa..hanya itu yg termampu..

      Delete
  6. mmg dasyat trajedi tuu...kn tembak jarak dekat...sayu baca kisah tuu.n banjir lumpur di cameron..kan

    ReplyDelete
  7. betol kak.. macam2 kes sekrang ni. langgar anak sniri lah, langgaq kawan anak lah... aduh pening kepala bila pikir kan

    ReplyDelete
  8. skun ni mcm2 kes kak sura
    seriau pulak dgr
    takut jugak terjd pd keluarga kita
    smoga dijauhkan dr perkara2 yg tak baik dlm keluarga kita dan semua huhu

    ReplyDelete
  9. Mmg betul sedihlah.. & bnyk pulak tragedi berlaku sana sini.. yg terbaru lagi, org tikam2 org.. menakutkanlah sekarang.. Mohon lah dijauhkan dari kita & keluarga kita semua.. amin.

    ReplyDelete
  10. sejakdua menjak ni mmg byk berita yg membuatkan kita terkejut..sedih berganda jadinya..

    yg penting afif cute bersama cik ayah macho.hehe

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)