Monday, October 28, 2013

Kisah malam sabtu dan Afif..

Selamat hari Isnin semua buat sahabat-sahabat yang Umi hormati dan kasihi..(cewahh..ayat tunjuk baik-tp memang ikhlas dari hati tau..)Semoga hari ini kita lebih bersemangat untuk menjalankan tugas kita sebagai pekerja/surirumah..takmo malas-malas atau lemau-lemau..

Cuti hujung minggu sahabat semua pergi mana?Hari sabtu hari tu Umi seronok sangat dapat bawa anak-anak keluar..dah lama rasanya tak keluar camni..Selalunya pegi shopping barang dapur dan makan-makan jer..Tapi sabtu hari tu..puas hati..dapat perabih duit..(shopping)..beli baju untuk anak2 dara..beli kasut Along..Umi pun tumpang beli jugakk..hehehe..si Afif dan abangnya pun berseronok jugak..dapat main..

Bukan main lagi.
                                                          action je ni..hahaha

 Masa boys tengah main kat sini..Umi n anak2 dara pegi shopping..Lepas shopping baru cari makan..ikutkan hati Umi sampai2 jer nak makan sebab perut dah keroncong..tapi sebab si Angah puasa..kena la tunggu ..

                              pic ni Afif yg amik tau..skrg ni dia tengah gila nak tangkap gambar..tp byk yg umi delete sebab byk yg nampak tangan dia..hahaha..

Lepas makan kami gerak ke surau kat JJ ni..Allahurobbi..memang penuh..(dah tau pun time2 camni memang ramai)..yang ramai tu memang tak kesah..kena jugakkan..yang tak berapa kesahnya..si Afif ni..tukang sibuk memanjang..Umi beratur nak amik wuduk dia pun beratur..pastu tak menyempat nyempat..pat la Mi..pat la Mi..Umicakap sabar la nanti org marah..potong orang..Si Afif ni buat macam kat rumah..orang nak amik wuduk dia kacau..konon dia pun nak berwuduk..siap suruh Umi tepi..tepi..habis basah baju..lantak la dia..asal dia tak melalak dah..masa nak solat lagi best..Umi nak pakai telekung ..dia sibuk duk jom.jom..dah tak sabar nak solat..menyelit kat orang..parah..umi takut orang lain terganggu ngan Afif..Umi bawak kedepan..org tak ramai kat situ..dia solat sebelah Umi..Umi baru angkat takbir dia dah sujud..orang kiri kanan duk tengok dia..suara dia pun kuat.. Allah bak..tu yang dia sebut..memang satu surau tu boleh dengar suara dia..haru la Afif ni..takut orang lain takleh nak khusyuk jer..

Bila Umi dah abis.Umi tengok dia dah siap berdoa..Allahu Akbar..anak Umi sorang ni..nak gelak pun ada..
Semua yg pandang Afif senyum-senyum..Semalam Umi ke Shah Alam..cari makan..singgah di Masjid Shah Alam..Umi dah beringat dah..solat jauh dari orang..takut Afif buat hal takpun orng lain yg buat hal..sebab Umi pernah kena masa Umi solat..ada orang nak amik pic Afif..dah la kita ngah solat.flash tu kena kita..mengganggu Umi yg tgh solat ni..si Afif ni memang tak leh Umi jauh..tu yg bila org amik gambar masuk Umi skali..

                                                          Afif.Afif....si hidung kembang..

Itulah saja kisah sabtu dan Afif..Jumpa lagi..nak BW lak pasni..:)


10 comments:

  1. sebab tuh kalo nak solat kat luar rumah kena gilir2.
    zura x yakin anak2 x de org tengokkan waktu kita solat. konfem x kusyuk. asik duk pikir anak jer.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang kena ada orang jaga..gilir -gilir ngan anak dara..tapi bila time uminya..Afif nak jugak sama2 solat..along tengok jelah..selagi dia tak kacau orang Along tengok jer..kalau dia dah lain mcm baru Along amik dia..:)

      Delete
  2. alahai comel sungguh kelaku afif anak soleh kak sura ni..sy dpt bayangan sy kt surau melihat keletah dia tu..patut la pun org nk ambil gambar,comel sgt..:)

    ReplyDelete
  3. alolo comel la afif ni..perangai pun comel :)

    ReplyDelete
  4. Siapalah tak geram tengok Afif ni. Kalau kakak pun sama juga. Keletah dia buat kita senyum suka. Dah biasa tengok keluarga solat tu yg umi baru takbiratulihram Afif dah sujud... siapa tak suka tengok budak macam tu:)

    ReplyDelete
  5. kalo saya la ada kat surau tu rasa nya dah pecah berderai ketawa.. lucu kadang2 tgk budak2 kecik semayang ^_6

    ReplyDelete
  6. nak si afif ni pakai topi ye.. anak2 zura pakai sekejap je trus cabut...

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)