Thursday, September 5, 2013

Sepinggan Nasi...

Semalam semasa merajinkan diri mengemas baju2 baru dan lama,terpandang anak tudung/inner..teringin pulak nak 'menery'..Umi cuba lah satu inner tudung yg beli masa nak raya hari tu..pink dan biru..(tp  x pakai masa raya).Bolattt jer..muka umi memang jenis penuh dan bam bam..meme x sesuai langsung pakai..macam bulan mengambang penuh jer..hahaha..

Kebetulan Aqil ada kat situ..Umi pun tanya la dia..'o.k x Umi pakai camni..(walaupun tahu jawapannya x seperti diharapkan)..X o.k la Umi..nampak penuh jer..Macam pinggan yg ada nasik..tp nasik tu banyak..penuh sampai nak tumpah..jawap Aqil..selamba jer...Siap ada perumpaan lagi dia kasi kat Umi..macam pinggan penuh nasi daaa..haiyaaa..Umi x marah pun sbb dia jujur..memang dia ckp pada pandangan dia..Umi yg kena terima hakikat tu..huhuhu..Umi beralih pulak pada En Asmadi..O.k x bah?..Dia pun mencebik jer..sebenarnya Umi dah tau dah..sajer je nak ngetest hubby Umi tu..dari dulu lagi dia memang x suka Umi pakai tudung yg jenis2 camtu..

Lepas terima kritikan yg hebat dari Aqil..Umi gigih lg menukar kaler lain pulak..lastnya pakai hitam..AQil si tukang komen ckp..Yang ni nampak o.k sikit Umi..Umi pun suruh la si Aqil amik gambo..dan bila melihat hasilnya..memang mendukacitakan Umi..bukan setakat muka jer besar..badan sekali!!haish.. tak leh jadi ni ..
Memang sejak dua menjak ni badan subur semacam..En Asmadi pun slalu gak sound kat Umi..jangan biar perut tu lebih tinggi dari yg atas..adehhh pedihnya..

masa beraya kat umah Ibu Gayah..
Memang masanya kot nak kena diet balik..masalahnya..mampukah?Aduyai...Tolong..tolong....

18 comments:

  1. kak..cik nor pon sama klu naik ssh nak trn..seksa tahu nak diet nie..haha

    ReplyDelete
  2. adehhh.. pedas sungguh jawapan jujur Aqil.
    jom kak~ kita sama berjuang utk turunkan berat untuk lebih sihat dan cantek~ caiyok2!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. masalahnya zura..akak dah x sekuat dulu..kena carik kekuatan dulu..:)

      Delete
  3. Alah... Sura apa nak risau yg penting sihat dan ada yg sayang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kakzakie..memang kena risau bila pakai baju semua dah jadik seksi ...huhuhu

      Delete
  4. huhuhu... nasi penuh pun comey lagi maksu, Pa tadi baru je lepas kena kritik dengan makcik cleaner kat sini, dia cakap "kau ni hensem, tapi sayang badan bulat pulak..." aduh malunye... kuat lak tu dia cakap... siap tunjukkan camne nak buat senaman utk buang perut... hahaha sabo je lah~

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..redho jelah...m.su meme nak diet tp slow2 la...:)

      Delete
    2. Pa skarang dah ade housemate, asyik makan2 jer kerjanya... mmg tak kurang ler berat kalau mcm nie. haha... kawan tu kurus, mkn byk pun kurus... huhu

      Delete
  5. boleh kak sura, mama dulu 75 kg... peh!!!... diet dengan betul, jogging bagai... turun 56 kg,lepas bersalin anak kedua ni, berat tak nak turun, macam tepu pulak rasa... hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. mama muda lagi..akak ni metabolisme dah slow..susah skit..nak kena usaha lebih..:)

      Delete
  6. lagi lepas raya ni semuanya makin subur..sy pun sama kak.en suami siap cakap,habislah dh gemuk balik..hehe...org laki nak isteri slim,depa gemuk boleh plak.haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. betoi...isteri nak sruh slim melim..depa perut boroi x pa!!

      Delete
  7. Kadang2 elok dimata kita tapi tak elok di mata orang.... Ida pun lepas raya ni memang nampak bulat sket...jom kak, kita sama2 diet..

    ReplyDelete
  8. mcm lieya gak la ni..anak2 mmg pengomen terhebat...boleh bikin sentap dgr komen dieorg kan heheheeh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul2.. komen betul2 dari hati...kenala terima ngan hati terbuka..hahaha..

      Delete
  9. panjang lebar koemn si aqil siap ada perumpamaan sepinggan nasi tuh.. hahaahahah

    ReplyDelete

Umi amat hargai setiap komen anda..Tq..:)